Rob Cosman en Alan Peters

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Rob Cosman is bij sommigen wel bekend van zijn dvd's over schaven en zwaluwstaarten zagen. De man maakt fenomenaal snel en ogenschijnlijk volkomen ontspannen, in een paar minuten een zwaluwstaartverbinding tussen 2 planken.
Hij is echter ook op bezoek geweest bij Alan Peters, die door veel als 1 van de belangrijkste ontwerper/maaker van meubilair in de vorige eeuw was. Hij heeft het vak geleerd bij Edward Barnsley (voor de lezers van Fine Furniture and Cabinetmaking een hele bekende naam), een van Engeland's bekendste meubelmakers van de Arts&Craft stijl.
Op het youtube filmpje zie de getekende Alan Peters nog steeds in actie en ook wat impressies van details van zijn werk. Ik vond het fabelachtig en zeer inspirerend. Maar eens kijken of deze dvd al in Nederland te koop is. Peters heeft ook het beroemde boek Ernest Joyce herschreven; lijkt me ook wel mooi om in de boekenkast te hebben!

[MEDIA=youtube]A9oo-topzvI[/MEDIA]

[MEDIA=youtube]ps2kUMMFJm4[/MEDIA]

en een kijkje in het boek
http://books.google.com/books?hl=nl...a=X&oi=book_result&resnum=1&ct=result#PPP1,M1

Youtube is overigens een geweldige bron van allerlei filmpjes over meubelmakers en houtbewerking!!

jaap
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Dank je Jaap voor de links. Die boek links had ik nog niet eerder gevonden.

Thanks
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Hallo,
Heeft iemand dit boek in digitale vorm en zou het willen delen?

groet
Akwadraat
 

Schummie

Actieve deelnemer
21 mrt 2008
52
0
Ik heb een DVD en een boek van Rob Cosman in Amerika gekocht, van zijn website, http://robcosman.com/index.htm.
Geen enkel probleem, binnen een week had ik het boek en de DVD netjes thuis.
Rob heeft ook een klein berichtje en zijn handtekening in mijn boek gezet, ik heb ook verschillende
malen, via de mail, contact met hem gehad, een hele aardige gozer.
En hij doet het niet alleen goed in de "woodshop" hij heeft 10 kinderen. :D

Gr. Schummie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.