Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Project klaar: luxe beitelset

In juni 2014 ontving ik een berichtje uit Engeland met de vraag of ik een setje beitels wilde ontwerpen en maken. Dat was uiteraard geen probleem en ben er destijds ook voortvarend mee begonnen. Na wat heen en weer gemaild te hebben met ontwerpen kreeg ik uiteindelijk goedkeur om te mogen beginnen. Het staalwerk was vrij vlot af (6 maand later) en gezien het totale bedrag van dit project hadden we afgesproken dat dat het moment was van een aanbetaling. Daarna bleef het ongeveer een jaar stil, ondanks herhaaldelijke pogingen tot contact. Ik had zelf de moed al opgegeven en zat al te denken wat ik met de beitels aan moest, toen ik opeens een mailtje kreeg uit Engeland. De klant bleek lang ziek te zijn geweest en had al die tijd niet achter de computer gezeten. Gelukkig werd er daarna vlot betaald en kon ik de set afmaken. De klant wilde persé deze houtsort (leadwood) en gezien dit in NL moeilijk te krijgen bleek, heeft hij het hout opgestuurd.

Dus na jaren komt er eindelijk een einde aan dit project en binnenkort worden ze opgestuurd richting Engeland.

Het staal is het welbekende O1, messing ringen en leadwood handvatten. Het was werkelijk een genot om deze set te mogen maken, het is mijn mooiste project tot nu toe! Ik vind het bijna spijtig dat ze straks weggaan ;-).

Komende week laat ik ze professioneel fotograferen. Dit is slechts een foto met mijn telefoon maar ze verdienen veel beter, ook omdat ik de foto's wil gebruiken voor verdere promotie en mijn website en dergelijke.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Mooi werk Wilco, daar kan je trots op zijn! Het is bijna jammer om ze een tik op hun koppies te geven met een hamer, al is het een houten..

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Prachtig Wilco, een mooi staaltje van jou vakmanschap.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Pfoe! Netjes!

Zeer benieuwd naar betere foto's.

Zorgen dat je met zulke mooie beitels zou blijven zitten???
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Wat een mooie set! Ik ga gelijk een staatslot kopen. Wie weet......
    Met vriendelijke groet, Ronald

Prachtige set..! Wow

Wilco; je zat al te denken wat je met de set aanmoest.
    Dat betekent dat je zelf al een hele knappe set hebt dus als je nog een foto daarvan hebt?
    Trouwens; echt een hele mooie set Wilco.

Werkelijk een prachtige set, wat een vakmanschap!

Forum Rechten