Bosch blauw combiset accuboor + slagtol

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
179
29
Ik wil een combiset aanschaffen accuboor + slagtol. Ik heb al een accuboor 10,8v van bosch blauw voor het lichte werk en die bevalt goed. Nu kan ik kiezen tussen de 14,4 of de 18v variant, prijs is bijna gelijk. De 18v versies zijn 100 gram zwaarder dan de 14,4v dus dat verschil valt mee. Wat zouden jullie kiezen? Ik ben meubelmaker en meestal is de 10,8v voldoende. Soms moet ik frames maken van vuren 2x3 of eiken constructiewerk en dan kom ik wat vermogen tekort. Dit zijn de sets:
http://www.toolnation.nl/bosch-gsr1...ratis-wera-bitset-4-jaar-dealer-garantie.html

http://www.toolnation.nl/bosch-gsr1...-boxx-wera-bitset-4-jaar-dealer-garantie.html
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Voor de boor zou ik geneigd zijn, zwaarder = beter, maar misschien is het belangrijker welke accu's/lader je al hebt? Voor de slagschroevendraaier is 18V erg overdreven, ik heb zelf de 10,8v variant en die doet het meer dan goed ook met wat harder materiaal of grotere diameters...
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Aangezien je al een 10,8v hebt. Zou ik gaan met de 18v. En die machines hebben gewoon een variable toerental, dus was je met de 14,4 kan, kan met de 18v ook.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Ik heb de 14,4v versie. Ben nog niks tegengekomen wat die niet aankan. Dit is incl inschroeven van schroeven met maat 6,0 x 140 en dit zonder voorboren... Weliswaar in grenen balken, maar toch..

ik heb mijn set bij gereedschappelijk besteld.
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
179
29
Ik neig ook naar 18v. Ik heb al 4 10,8v accu's en 2 laders, dus een 10,8v slagtol zonder accu's zou kunnen en dan een losse 18v boor, maar komt eigenlijk net zo duur uit als zo'n set als deze. Tips voor andere merken mogen ook, maar heb al wat spul in l boxen dus heb wel een voorkeur voor bosch. Die Duitse site ken ik niet, ik ga even kijken want het hoeft zeker niet van toolnation te komen. Bestel op zich wel liever bij Nederlandse bedrijven, liefst zelfs regionaal, maar goed.
 

PBT

Actieve deelnemer
Ik heb de 18v versie. Heel tevreden over, maar na 5 jaar professioneel gebruik begin ik toch te merken dat hij achteruut gaat.
Voordeel van 18v is dat er verder meer mogelijkheden qua machines. Denk aan o.a. Reciprozaag ed..
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Heb de 10,8 v boormachines, ook de slagtol, werkt goed. Vorig jaar de 18 volt variant gekocht, maar niet het krachtsverschil wat je verwacht. Nu een Gsr 18 ve-2 li gekocht. Nu ruim voldoende kracht en lijkt onverwoestbaar. Aanrader.
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
179
29
Bedankt voor de tips. Die gsr 18ve is inderdaad een monster, maar ook weer een stuk zwaarder in gewicht. Ik ga voor de 18v set
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Gewicht zegt niet zoveel, meer de balans. Ben zelf niet echt sterk en heb kleine handen, dus de 10.8 is vaak gebruikt, maar nu de 18 ve
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Mijn groothandel heeft de informatie gegeven dat alle 14,4 volt machines er bij alle merken uitgaan dus ik zou altijd gaan voor de 18 volt machines in combinatie met de 10,8 machines.
Ben zelf er positief over Milwaukee
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hoi!

Op zoek naar een comboset van accuboor en schroevendraaier kwam ik deze bij de home depot tegen voor $299 (da's grofweg anderhalf keer goedkoper dan hier in NL met 540E).

http://www.homedepot.com/p/Makita-1...ss-Cordless-Combo-Kit-2-Tool-XT248MB/20627814

De vraag is!: is het waarschijnlijk dat er in de oplader een automatische schakeling zit die 110V/230V kan hebben?!

Reden van de vraag is dat ons bedrijf een vestiging heeft in Houston en er geregeld mensen overkomen..... = de moeite waard toch?
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Hoi!

Op zoek naar een comboset van accuboor en schroevendraaier kwam ik deze bij de home depot tegen voor $299 (da's grofweg anderhalf keer goedkoper dan hier in NL met 540E).

http://www.homedepot.com/p/Makita-1...ss-Cordless-Combo-Kit-2-Tool-XT248MB/20627814

De vraag is!: is het waarschijnlijk dat er in de oplader een automatische schakeling zit die 110V/230V kan hebben?!

Reden van de vraag is dat ons bedrijf een vestiging heeft in Houston en er geregeld mensen overkomen..... = de moeite waard toch?

De oplader van mij, en deze heb ik recent gekocht is alleen maar 220-240V
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Kans is klein dat die lader daar ook voor 220-240 geschikt is maar je zult vast iemand kunnen vinden in het bedrijf in Houston die wil gaan kijken in de homedepot.
Daarnaast een losse lader zal je minder kosten dan het verschil in prijs.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik ga dit oudere topic toch even heropenen. Ik lees een gesprek over 14 of 18v.. En lees dat de 14vs er bij alle merken op termijn uitgaan. Dit lijkt me sterk.. Ik heb vorige maand een makita 14v gekocht die een sterker koppel heeft dan de 18v in dezelfde prijsklasse. Makita brengt continue nieuwe 14v machines uit. Ze zijn lichter.. Mij is juist geadviseerd, omdat de techniek steeds vooruit gaat, dat oldschool mensen vaak om 18v vragen, niet wetend dat veel 18v machines kant en klaar met accu lagere koppels hebben dan prijsgelijke 14vs. Zo heeft mijn makita 14v 1.5ah een koppel van 42 en heeft de 18v 1.5ah een max koppel van 38..

Volgens mijn adviseur is het hele 18v verhaal juist een marketingstunt.. Omdat mensen geneigt zijn dat hoger beter is. Er zijn natuurlijk apparaten die 18v nodig hebben.. Maar geef mij mn lichtere 14v boor maar met soortgelijke koppel maar, heerlijk werken :)
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Uiteraard marketing, zo heten 18V machines van deWalt in USA 20V Max

Maar het gaat ook niet om de accutollen, het zijn de accu cirkelzagen en slijpschijven die wel degelijk 18Volt nodig hebben.
En dan kan je net zo goed je accutollen ook 18V nemen, wel zo makkelijk

Wist je dat je op 18V makita's gewoon 14,4V accu's kan klikken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.