Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Bosch blauw combiset accuboor + slagtol

Ik wil een combiset aanschaffen accuboor + slagtol. Ik heb al een accuboor 10,8v van bosch blauw voor het lichte werk en die bevalt goed. Nu kan ik kiezen tussen de 14,4 of de 18v variant, prijs is bijna gelijk. De 18v versies zijn 100 gram zwaarder dan de 14,4v dus dat verschil valt mee. Wat zouden jullie kiezen? Ik ben meubelmaker en meestal is de 10,8v voldoende. Soms moet ik frames maken van vuren 2x3 of eiken constructiewerk en dan kom ik wat vermogen tekort. Dit zijn de sets:
    http://www.toolnation.nl/bosch-gsr14...-garantie.html

http://www.toolnation.nl/bosch-gsr18...-garantie.html

Voor de boor zou ik geneigd zijn, zwaarder = beter, maar misschien is het belangrijker welke accu's/lader je al hebt? Voor de slagschroevendraaier is 18V erg overdreven, ik heb zelf de 10,8v variant en die doet het meer dan goed ook met wat harder materiaal of grotere diameters...

Aangezien je al een 10,8v hebt. Zou ik gaan met de 18v. En die machines hebben gewoon een variable toerental, dus was je met de 14,4 kan, kan met de 18v ook.

wat is er mis met werkzeugalarm. de goede site en prettige prijzen en snelle verzending

Ik heb de 14,4v versie. Ben nog niks tegengekomen wat die niet aankan. Dit is incl inschroeven van schroeven met maat 6,0 x 140 en dit zonder voorboren... Weliswaar in grenen balken, maar toch..

ik heb mijn set bij gereedschappelijk besteld.

Ik neig ook naar 18v. Ik heb al 4 10,8v accu's en 2 laders, dus een 10,8v slagtol zonder accu's zou kunnen en dan een losse 18v boor, maar komt eigenlijk net zo duur uit als zo'n set als deze. Tips voor andere merken mogen ook, maar heb al wat spul in l boxen dus heb wel een voorkeur voor bosch. Die Duitse site ken ik niet, ik ga even kijken want het hoeft zeker niet van toolnation te komen. Bestel op zich wel liever bij Nederlandse bedrijven, liefst zelfs regionaal, maar goed.

Ik heb de 18v versie. Heel tevreden over, maar na 5 jaar professioneel gebruik begin ik toch te merken dat hij achteruut gaat.
    Voordeel van 18v is dat er verder meer mogelijkheden qua machines. Denk aan o.a. Reciprozaag ed..

Ik heb bij deze site mijn makita slagschroevendraaier gekocht, prima site! En kwam deze tegen, met 3 accu's: http://www.gereedschapcentrum.nl/acc...in-l-boxx.html

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Heb de 10,8 v boormachines, ook de slagtol, werkt goed. Vorig jaar de 18 volt variant gekocht, maar niet het krachtsverschil wat je verwacht. Nu een Gsr 18 ve-2 li gekocht. Nu ruim voldoende kracht en lijkt onverwoestbaar. Aanrader.

Bedankt voor de tips. Die gsr 18ve is inderdaad een monster, maar ook weer een stuk zwaarder in gewicht. Ik ga voor de 18v set

Forum Rechten