Filmpje: Het proces van mijn speelgoedauto's!

WR1944

Oud hout
Petje af, Jolien. Dat ziet er geroutineerd uit. Op het gebied van houtbewerken kunnen ze jou wel om een boodschap sturen.
Het is altijd wat verrassend een vrouw bezig te zien in wat velen beschouwen als een mannenberoep. Waarschijnlijk heb je zelf ook tegen die instelling moeten vechten.
De wetenschap dat het naar een goed doel gaat zal het plezier van het maken zeker verhogen.
Ik ben benieuwd wat er verder nog uit de koker komt rollen.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
@WR1944. Het is jammer dat u zo ver weg zit. U moest eens weten hoeveel vrouwen hier in ateliers met hout bezig zijn.
Je vind ze alleen niet veel op het forum hier.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb ruim 20 jaar in de scheepsbouw gezeten op een werf in de zgn. Nederlandse Bible Belt. Geen vrouwen op de werkvloer. Veel verder heb ik niet kunnen kijken. Maar hier in Amerika zie ik zo nu en dan een vrouwelijke trucker die moeiteloos met een 53 footer (container) door het verkeer scheurt. Een vriendin van m'n vrouw was schietinstructeur bij de politie. Ze was sniper bij het Amerikaanse leger maar over die periode heeft ze weinig verteld.
Ik juich het toe dat vrouwen zich interesseren voor beroepen die wat ongebruikelijk zijn. Ik ondersteun emancipatie van harte.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Hallo jolien, mooie auto's heb je gemaakt.

pas geleden ook zo'n auto gemaakt maar qua afwerking kan het beter zoals jouw model.
ben erg benieuwd naar het volgende project.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Leuk filmpje Jolien! En eh, wat een rijk geoutileerde werkplaats. Toppie!

Maar hier in Amerika zie ik zo nu en dan een vrouwelijke trucker die moeiteloos met een 53 footer (container) door het verkeer scheurt.

WR1944: Hier in NL scheuren vrouwen moeiteloos met hun Mini's, BMW 1 of Golfjes door het verkeer! ;)
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Leuk hoor!
Het gereedschap dat je tot beschikking hebt is in ieder geval geen speelgoed!

ps: klopt het dat de film versneld afdraait, of zijn er ergen een paar bitjes omgevallen bij het downloaden hier?
(Met mijn trage internet kan ik niet streaming kijken, ik sla het eerst even op )
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Leuk filmpje, zo te zien heb je ook een goede werkplaats. Ik vind vooral die manier van rondhout maken erg inventief, dat moet ik ook maar eens uitproberen ;)
 
P

Pel

Guest
Mooi filmpje Jolien, ik zie al heel veel speelgoed autootjes, wat zullen dat veel glunderende kindergezichtjes geven straks.

Groet Pel.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Leuk hoor!
Het gereedschap dat je tot beschikking hebt is in ieder geval geen speelgoed!

ps: klopt het dat de film versneld afdraait, of zijn er ergen een paar bitjes omgevallen bij het downloaden hier?
(Met mijn trage internet kan ik niet streaming kijken, ik sla het eerst even op )

Hij is inderdaar versnelt.


En Jolien gaaf filmpje! Jaloers op de ruimte en machines die je tot je beschikking hebt. :)
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hoi Jolien, na enkele dagen afwezig te zijn geweest op het forum vanwege een musical waar ik het geluid van moest organiseren ben ik nu weer terug en heb uw filmpje gezien, erg mooi gemaakt net zoals uw auto's er netjes uit zien. Ik zou het zelf niet beter kunnen.
Knap gedaan en ik weet zeker dat menig kinderhart hier door sneller gaat slaan. Proficiat voor je inzet ! Gr Stefan
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Haaa super he zulke reacties en waardering voor je werk! Fijn dat het in de smaak valt!
Bedankt voor de mooie complimentjes!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.