Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Prijzen van linten kun je alleen goed vergelijken als je het over dezelfde lengte hebt.....

Fons
    Het gaat wel degelijk over dezelfde lengte. Een lint voor mijn Hammer NN4400 van net geen 4 meter.
    Maar het zou kunnen dat er verschil zit in de kwaliteit van de zetting. Zoals ik in een andere topic geschreven heb is er nog wat werk aan de linten van Pepe om ze recht te laten zagen.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Wel een duidelijke website met uitleg. Ik heb binnenkort weer een lint nodig. Omdat ik ze niet zelf slijp denk ik aan een hardpoint zaaglint.
    Iemand al ervaring ermee?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Wel een duidelijke website met uitleg. Ik heb binnenkort weer een lint nodig. Omdat ik ze niet zelf slijp denk ik aan een hardpoint zaaglint.
    Iemand al ervaring ermee?
    Hoi Nico,
    Ik gebruik bijna altijd hardpoint.
    De 3-4 tanden per inch slijp ik op de slijpsteen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    @Roeland,
    Hoe zijn de tanden gezet van deze linten? Want dit is toch wel belangrijk om een lint netjes recht te laten zagen.
    Mathieu, de zetting is niets op aan te merken, zonder problemen zaag ik recht en strak en ze blijven mooi lang scherp en zijn netjes aanelkaar gelast je bemerkt nauwelijks enige trilling/resonantie

groetnis, Roeland

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk Berichten
    Mathieu, de zetting is niets op aan te merken, zonder problemen zaag ik recht en strak en ze blijven mooi lang scherp en zijn netjes aanelkaar gelast je bemerkt nauwelijks enige trilling/resonantie

groetnis, Roeland
    Misschien mijn vraag niet juist geformuleerd.
    Is het een links/rechts zetting, of zit er een rechte tand tussen?
    Ik geraak er niet goed uit wat eigenlijk de bepalende factor is om een lint recht te laten zagen. Ik weet wel dat er verschillende factoren van zowel machine als lint spelen, maar wat nu maakt dat op dezelfde machine het ene lint drift en het andere niet. En dan heb ik het over een lint dat vers van bij de leverancier komt, dat dus de juiste zetting en scherpte zou moeten hebben.

@Mathieu,
    Ik heb laatst een (nieuw) zaaglint dat absoluut niet recht wilde zagen (rillen in het zaagbeeld) opnieuw machinaal laten zetten, links rechts, en dit resulteerde
    in een perfect zaagbeeld en geen drift meer.
    Misschien heb je hier wat aan....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyer Bekijk Berichten
    @Mathieu,
    Ik heb laatst een (nieuw) zaaglint dat absoluut niet recht wilde zagen (rillen in het zaagbeeld) opnieuw machinaal laten zetten, links rechts, en dit resulteerde
    in een perfect zaagbeeld en geen drift meer.
    Misschien heb je hier wat aan....
    Ik zou graag weten wat de drift precies veroorzaakt en of je visueel kan vaststellen of een lint goed gezet is.
    Kon je verschil zien in de zetting voor en na het 'herstellen'?

@Mathieu,
    Nu ja, de goede man die het lint voor mij opnieuw gezet heeft wees mij vooraf op de verschillende hoeken waaronder de tanden gezet waren.
    Dit was volgens hem slordig gedaan en vond het helemaal niet gek dat met dit lint niet naar behoren gezaagd kon worden.
    Na het opnieuw zetten heeft hij het lint nog heel fijn na-geslepen, ondanks dat het een spiksplinter nieuw lint was.
    Nu staan ze snijvlakken weer allemaal in de juiste richting, was zijn commentaar.
    En hij had gelijk: het lint zaagt super!

@Pieter,
    Het lint komt van een plaatselijke gereedschapswinkel annex slijperij die voorheen Uddeholm linten verkochten en waar ik tevreden over was.
    Sinds een aantal maanden verkoopt men linten zonder 'opdruk' Uddeholm, maar ze zouden goed zijn.
    Een klacht over het niet goed zagen werd afgedaan met: dan MOET het aan de zaagmachine liggen, want de linten zijn nieuw en goed.
    Ik heb me een slag in het rond afgesteld aan de zaag, geen enkele verbetering.
    Dan toch maar eens een ander raadplegen...

Forum Rechten