Nieuwe leverancier van zaaglinten

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Per toeval kwam ik op deze site terecht: www.houtdeler.nl
Ik heb het idee dat het een redelijk nieuw bedrijf is. Aangezien er alleen een e-mailadres en een 06-nummer vermeld staan kan ik niet achterhalen waar deze zaak gevestigd is.
Iemand van jullie hiermee bekend of al iets gekocht daar?
Misschien een goed NL-alternatief voor Tuffsaws?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
Dat is een Leeuwarder bedrijf die de handel in lintzaagbladen van mijn oude leverancier De Eestroom heeft overgenomen. Is een serieuze man die een bedrijfje aan het opbouwen is. Heb er al eens eerder naar verwezen als alternatief voor TuffSaws.

Fons
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Elke goede gereedschapslijper heeft een voorraad verschillende zaaglinten op rol.

groet,
Peter v.h
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
816
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ik heb toevalig vorige week 6 zaaglinten bij hem besteld en deze donderdag binnen gekregen.
Ze bestaan al 10 jaar kijk maar eens op www.lintzaagshop.nl Ben zeer tevreden over de linten hebben een goede website met duidelijke uitleg. En de linten zijn niet duur ik gebruik al tijden de standard chroom gemaakt van het Zweedse Uddeholm chroomstaal. Deze kan ik namelijk zelf herslijpen. Ze hebben ook Hardpoint en Carbonflex linten. ECHT EEN AANRADER!!!!
Het bedrijf heeft 2 websites nl www.houtdeler.nl en www.lintzaagshop.nl

Groetnis, Roeland
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik vind ze wel duur in vergelijking met wat ik onlangs betaald heb. Bij Pepe kost een lint van 15 mm slechts 10,5 euro. Je moet ze wel per drie nemen en de verzendkosten zijn wat hoger uit DE.
@Roeland,
Hoe zijn de tanden gezet van deze linten? Want dit is toch wel belangrijk om een lint netjes recht te laten zagen.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
idd Mathieu, ik heb ook de ervaring dat het zetten van de tanden bij sommige fabrikanten van de linten er behoorlijk bij inschiet.
Ben benieuwd naar de ervaring van Roeland.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
Ik heb nog linten liggen die door de voorganger zijn gemaakt, Uddeholm, uitstekende linten met prima zetting. Ik meen te weten dat Rick van Massavehout onlangs is overgegaan van TuffSaws naar Uddeholm linten.

Fons
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Prijzen van linten kun je alleen goed vergelijken als je het over dezelfde lengte hebt.....

Fons
Het gaat wel degelijk over dezelfde lengte. Een lint voor mijn Hammer NN4400 van net geen 4 meter.
Maar het zou kunnen dat er verschil zit in de kwaliteit van de zetting. Zoals ik in een andere topic geschreven heb is er nog wat werk aan de linten van Pepe om ze recht te laten zagen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Wel een duidelijke website met uitleg. Ik heb binnenkort weer een lint nodig. Omdat ik ze niet zelf slijp denk ik aan een hardpoint zaaglint.
Iemand al ervaring ermee?

Hoi Nico,
Ik gebruik bijna altijd hardpoint.
De 3-4 tanden per inch slijp ik op de slijpsteen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Mathieu, de zetting is niets op aan te merken, zonder problemen zaag ik recht en strak en ze blijven mooi lang scherp en zijn netjes aanelkaar gelast je bemerkt nauwelijks enige trilling/resonantie


groetnis, Roeland
Misschien mijn vraag niet juist geformuleerd.
Is het een links/rechts zetting, of zit er een rechte tand tussen?
Ik geraak er niet goed uit wat eigenlijk de bepalende factor is om een lint recht te laten zagen. Ik weet wel dat er verschillende factoren van zowel machine als lint spelen, maar wat nu maakt dat op dezelfde machine het ene lint drift en het andere niet. En dan heb ik het over een lint dat vers van bij de leverancier komt, dat dus de juiste zetting en scherpte zou moeten hebben.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
@Mathieu,
Ik heb laatst een (nieuw) zaaglint dat absoluut niet recht wilde zagen (rillen in het zaagbeeld) opnieuw machinaal laten zetten, links rechts, en dit resulteerde
in een perfect zaagbeeld en geen drift meer.
Misschien heb je hier wat aan....:)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
@Mathieu,
Ik heb laatst een (nieuw) zaaglint dat absoluut niet recht wilde zagen (rillen in het zaagbeeld) opnieuw machinaal laten zetten, links rechts, en dit resulteerde
in een perfect zaagbeeld en geen drift meer.
Misschien heb je hier wat aan....:)
Ik zou graag weten wat de drift precies veroorzaakt en of je visueel kan vaststellen of een lint goed gezet is.
Kon je verschil zien in de zetting voor en na het 'herstellen'?
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
@Mathieu,
Nu ja, de goede man die het lint voor mij opnieuw gezet heeft wees mij vooraf op de verschillende hoeken waaronder de tanden gezet waren.
Dit was volgens hem slordig gedaan en vond het helemaal niet gek dat met dit lint niet naar behoren gezaagd kon worden.
Na het opnieuw zetten heeft hij het lint nog heel fijn na-geslepen, ondanks dat het een spiksplinter nieuw lint was.
Nu staan ze snijvlakken weer allemaal in de juiste richting, was zijn commentaar.
En hij had gelijk: het lint zaagt super!
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
@Pieter,
Het lint komt van een plaatselijke gereedschapswinkel annex slijperij die voorheen Uddeholm linten verkochten en waar ik tevreden over was.
Sinds een aantal maanden verkoopt men linten zonder 'opdruk' Uddeholm, maar ze zouden goed zijn.
Een klacht over het niet goed zagen werd afgedaan met: dan MOET het aan de zaagmachine liggen, want de linten zijn nieuw en goed.
Ik heb me een slag in het rond afgesteld aan de zaag, geen enkele verbetering.
Dan toch maar eens een ander raadplegen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.