Deuvelmachine /Lamellenfrees

steigerhout Laren

Nieuw lid
25 mrt 2016
2
0
Hallo

hem momenteel een [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Lamellenfrees machine ,nu ben ik een beetje aan het kijken naar een deuvelmachine .[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]naar mijn idee is een deuvel verbinding beter dan een lamellenschuif verbinding [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]of heb ik het fout ?

Steigerhout .
[/FONT]
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Dag steigerhout Laren,

Wat is beter, een bmw of een mercedes.
Ik kan niet zoveel met uw vraag.
Een beetje onderbouwing van wat u er mee wilt wordt op prijs gesteld.
Als u de zoekfunctie gebruikt, zult u veel antwoorden vinden.

Elk materiaal heeft zijn eigen toepassing.
En om steigerhouten planken te verlijmen kan je sneller met een veer werken.

En waarschijnlijk zeggen sommige festool domino.
 

steigerhout Laren

Nieuw lid
25 mrt 2016
2
0
Een deuvel verbinding lijkt met sterke door de dikker materiaal van de deuvel zelf .
Gebruik hem om steigerhouten planken te verbinden met elkaar
Maar kan het verkeerd hebben ? ,sneller hoeft niet aangezien de lijm toch uit moet harden .


Heb alleen ervaring mee met een Lamellenfrees ,geen deuvelmachine .
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Deuvels moeten in 2 richtingen op maat zitten, lamellen maar in één richting.
Wat sterkte betreft maakt het niet veel uit, een rond 10? tov een koekje. Op buiging is rond niet gunstig, op afschuiving telt het oppervlakte.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
De speling die je hebt met lamello's is fijner voor stijgerhout als met dominos/deuvels. Dit heb ik gemerkt met het maken van een set barkrukken in steigerhout.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Als je planken verlijmt werkt een lamellenfrees prima.
Trouwens het gaat om de verbinding.
Als de planken goed haaks en vlak zijn krijg je zelfs met alleen witte houtlijm een hele sterke verbinding want de lijmverbinding is dan sterker dan het hout.
De koekies zijn vooral bedoeld om de planken op dezelfde hoogte te verlijmen zodat je een vlakke tafel hebt.
Misschien overbodig maar als dit de eerste keer is let dan op bij het verlijmen dat de jaarringen van de planken om en om liggen anders trekt de tafel hol/bol.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.