Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Electrode laspost elektra beckum

Hoi aangezien ik voor mijn draaibank nieuwe leunspanen
    nodig heb en die dingen best wat kosten om gewoon 2 stukjes ijzer gelast zijn en ik ooit nog electrode lassen geleerd heb op school dacht ik ik doe een koopje
    en heb via mp een elektra beckum mit dunnblechbereich typen 180ct u 200ct mit turbo
    gekocht ik dacht een koopje
    maar nu blijkt de lastang stuk te zijn
    en ik heb geen idee of er een nieuwe opkan ?
    Ook is de aardingskabel binnen in de kas aan de buitenzijde verbrand image.jpg
    dus ik denk dat deze ook vervangen moet worden ?
    En een goede webwinkel voor elektroden zou ook handig zijn moest iemand die hebben
    mvg tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Oeh, da's balen. Heb je 'm niet getest voor de koop?

Je kunt eens kijken bij bijvoorbeeld:
    http://www.toolstation.nl/shop/Autom...behoren/sd2666

Ik heb er ooit een massa klem besteld, maar even googlen kan geen kwaad
    Je leert van de dingen die je doet,
    Je kunt alleen spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

Ik heb nog wel een 200A Oerlikon lastrafo staan (voor krachtstroom) die wel getest is en voor weinig weg mag (aangezien ik een 300A apparaat heb gekocht).
    Loeizwaar, dus verzenden geen optie.....

Hoi Klaas
    nee verkoper beweerde dat hij thuis niet kon lassen wegen te lichte zekeringen
    dat plus het feit dat hij bij elk contact probeerde de prijs met 5 € te verhogen
    en dat de elektrodehouder stuk was had me moeten waarschuwen het niet te doen
    maar het zou een goed toestel moeten zijn heeft koperen wikkelingen
    alleen ik zou wel balen als ik nu een nieuwe houder en massa kabel haal en er dan achter kom dat hij het nog niet doet of dat ik de kabels niet aangesloten krijg

@ Peerschoen bedankt daar vind ik alles
    hoi Jurriaan krachtstroom heb ik voorlopig nog niet
    maar ik hou het in mijn achterhoofd voor moest ik deze niet meer kunnen herstellen
    tips zijn altijd welkom
    mvg tom
    "You have your way.
    I have my way.
    Friedrich Nietzsche

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Balen Tom. Hopelijk krijg je het nog gerepareerd! En anders maar denken over misschien een nieuwe, dan weet je zeker dat ie het doet..

Nieuwe lastang vind je hier wel.
    http://www.lastechniekwinkel.nl/97-lastangen

Wat er aan die aardekabel mankeert kan ik niet echt zien op de foto.
    Wel jammer dat je hem niet hebt kunnen testen, dat was voor mij al een reden geweest om hem te laten staan.......
    Niet lassen wegens te lichte zekeringen is volgens mij een smoesje, het hoeft tenslotte niet op vol vermogen....

Als je electroden gaat kopen, let er dan wel op dat je rutiel electroden neemt, basis electroden werken vaak niet met die lichte apparaatjes op 230V.

https://weldingshop.nl/index.php?ite...=33110&lang=nl

daar hebben ze nieuwe lastangen. Maar persoonlijk zou ik eerst op een of andere manier testen of het apparaat zelf nog wel werkt voor je er geld in gaat stoppen. Dat de aarde kabel verbrand is kan er op wijzen dat er iemand aan het lassen is geweest die hem telkens vast liet kleven en als dan zelfs de aarde kabel verbrand is er ook kans dat er binnenin meer schade is. Zou gewoon proberen een elektrode op een of andere manier aan de las kabel te koppelen en dat kijken of je een vlamboog krijgt. Als dat zo is werkt hij nog gewoon.

Groeten, Julian
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

Nou de aard kabel daar is waar hij is aangesloten op de wikkelingen
    dus vanbinnen in het toestel is de beschermkous zwart geblakerd maar de kabel zelf is niet verbrand
    verder ziet hij er vandbinnen erg goed uit oo wat stof na
    ik had zelf ook al gedacht om eerst even te proberen maar heb geen zin om aan de stroom te hangen
    het toestel kan later ook op 380 werken dus het zou fijn zijn als deze werkt momenteel ben ik er nog maar 35€ aan kwijt
    als er meer budget geweest was had ik wel een nieuwe gekocht
    als een nieuwe lastang en aarde kabel de boel oplossen heb ik nog altijd een betere laspost dan zo een goedkope denk ik
    bedankt voor de goede raad en het meedenken iedereen
    mvg tom
    Laatst gewijzigd door tom op eigen houtje; 25-03-16 om 15:40.
    "You have your way.
    I have my way.
    Friedrich Nietzsche

Die mantel van de aardekabel zou ik me niet al te druk om maken, als je ergens wat warmte bestendige isolatie tape kan vinden is dat al ruim voldoende, probeer te kijken of je toch niet nog een elektrode vast kunt klemmen met wat er nog van het lashandvat over is, dan weet je of het apparaat verder goed is.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Forum Rechten