Houthandel in Friesland?

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hajo!!!!!!! in akkrum. werkelijk fantastisch!!! inlands hout schijnt ook erg goed te zijn, heb hier zelf geen ervaring mee.
 
A

Athanor

Guest
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je zoekt? Ik ben zeer tevreden over Jaap van Leersum, maar ook over Wytske's hout ofwel de Friese fijnhouthandel. Maar Hayo in Akkrum is ook een uitstekend adres!

Waar ben je naar op zoek? Dan kunnen we misschien beter adviseren....

Fons
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Athanor zei:
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je zoekt? Ik ben zeer tevreden over Jaap van Leersum, maar ook over Wytske's hout ofwel de Friese fijnhouthandel. Maar Hayo in Akkrum is ook een uitstekend adres!

Waar ben je naar op zoek? Dan kunnen we misschien beter adviseren....

Fons


Wytske vond ik erg amateuristisch, je kunt echt merken dat het (zonder mensen te willen kwetsen :? ) de hobby van een mevrouw is; slechte communicatie (zelf 3x terug moeten bellen, mailen enz. Regelmatig onbereikbaar ivm op vakantie of op Ameland)
Het geïmpregneerde Inlandse Lariks dat ik er heb gekocht was zo vochtig dat het wel versgezaagd leek. Na anderhalf jaar drogen heb ik het terug moeten schaven van 53 naar 24mm om er nog iets mee te kunnen doen. En nu trekt het alweer :cry:
Ook was de kwaliteit zeer verschillend, sommig hout was mooi zwaar met veel jaarringen, ander hout was superlicht en leek wel bouwmarktvuren.
Voor mij dus niet positief
 

renes

Actieve deelnemer
28 jul 2010
29
0
Bedankt voor de info. Ik ben op zoek naar kleine hoeveelheden hout voor meubels maken e.d. En aan gezien ik tot nu toe alleen bij de bouwmarkt hout heb gehaald vind ik het lastig om te bepalen hoe ik dit moet aanpakken.

De handel in Burgum is in ieder geval mooi om de hoek. Daar ga ik zeker eens kijken. En die in Akkrum kom ik vast ook wel een keer langs. Maar wat wordt bedoelt met de fijnhouthandel?
 

renes

Actieve deelnemer
28 jul 2010
29
0
Ik ben vanmiddag bij Inlands hout langs geweest. Fantastisch. Helemaal mooi zo'n houthandel. Heb een stukje esdoorn en een stuk Linde meegenomen als testhout. Precies wat ik zocht. Nog aanraders welk hout het handigste is om mee te beginnen. Makkelijk bewerkbaar e.d.
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
renes zei:
Ik ben vanmiddag bij Inlands hout langs geweest. Fantastisch. Helemaal mooi zo'n houthandel. Heb een stukje esdoorn en een stuk Linde meegenomen als testhout. Precies wat ik zocht. Nog aanraders welk hout het handigste is om mee te beginnen. Makkelijk bewerkbaar e.d.
Lindenhout is fijner van nerf (gemakkelijker bij het aftekenen) en gemakkelijker te bewerken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.