Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Houthandel in Friesland?

Weet iemand een goed adres voor hout in Friesland (L'warden e.o.)?

Re: Houthandel in Friesland?

inlands hout bij jaap v leersum in burgum.

http://www.iinlandshout.nl

veel keuze ,goede kwaliteit en nette prijzen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

hajo!!!!!!! in akkrum. werkelijk fantastisch!!! inlands hout schijnt ook erg goed te zijn, heb hier zelf geen ervaring mee.

Athanor
    Guest

Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je zoekt? Ik ben zeer tevreden over Jaap van Leersum, maar ook over Wytske's hout ofwel de Friese fijnhouthandel. Maar Hayo in Akkrum is ook een uitstekend adres!

Waar ben je naar op zoek? Dan kunnen we misschien beter adviseren....

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor
    Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je zoekt? Ik ben zeer tevreden over Jaap van Leersum, maar ook over Wytske's hout ofwel de Friese fijnhouthandel. Maar Hayo in Akkrum is ook een uitstekend adres!

Waar ben je naar op zoek? Dan kunnen we misschien beter adviseren....

Fons

Wytske vond ik erg amateuristisch, je kunt echt merken dat het (zonder mensen te willen kwetsen :? ) de hobby van een mevrouw is; slechte communicatie (zelf 3x terug moeten bellen, mailen enz. Regelmatig onbereikbaar ivm op vakantie of op Ameland)
    Het geïmpregneerde Inlandse Lariks dat ik er heb gekocht was zo vochtig dat het wel versgezaagd leek. Na anderhalf jaar drogen heb ik het terug moeten schaven van 53 naar 24mm om er nog iets mee te kunnen doen. En nu trekt het alweer :cry:
    Ook was de kwaliteit zeer verschillend, sommig hout was mooi zwaar met veel jaarringen, ander hout was superlicht en leek wel bouwmarktvuren.
    Voor mij dus niet positief

Bedankt voor de info. Ik ben op zoek naar kleine hoeveelheden hout voor meubels maken e.d. En aan gezien ik tot nu toe alleen bij de bouwmarkt hout heb gehaald vind ik het lastig om te bepalen hoe ik dit moet aanpakken.

De handel in Burgum is in ieder geval mooi om de hoek. Daar ga ik zeker eens kijken. En die in Akkrum kom ik vast ook wel een keer langs. Maar wat wordt bedoelt met de fijnhouthandel?

Wat is het adres / website van Hayo in Akkrum?

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

http://maps.google.nl/maps/place?hl=nl& ... 4044511069

Akkrumer Houthandel en Zagerij
    Ljouwerterdyk 52, 8491 ML Akkrum
    0566 651378

Ik ben vanmiddag bij Inlands hout langs geweest. Fantastisch. Helemaal mooi zo'n houthandel. Heb een stukje esdoorn en een stuk Linde meegenomen als testhout. Precies wat ik zocht. Nog aanraders welk hout het handigste is om mee te beginnen. Makkelijk bewerkbaar e.d.

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renes
    Maar wat wordt bedoelt met de fijnhouthandel?
    Dat is de houthandel van Wytske, zie: http://www.haalhout.nl/

Fons

Forum Rechten