Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

student meubelmaken stelt zich even voor

hey allemaal,

Zoals de titel misschien al verraden heeft ben ik nu al voor een klein jaartje student op het hmc en hoewel de opleiding met vallen en opstaan gaat bevalt het me echter goed. (in tegenstelling tot mijn vorige opleiding )
    Helaas kan ik op dit moment echter niet echt veel doen aan houtbewerking aangezien ik op dit moment niet echt over een betrouwbaar stuk zaaggereedschap beschik, maar goed dat wordt van de zomer hopelijk
    opgelost. Genoeg tijd om in ieder geval een goede tafelzaag uit te zoeken en een werkbank te ontwerpen, daar in de toekomst meer over. Ik denk dan ook dat ik het een beetje rustig hou voordat ik mezelf gek maak
    met tig van de meest gestoorde ideeën die ik dan wil uitvoeren. (natuurlijk helpt het forum hier lekker aan mee )

In de tussentijd ga ik maar lekker rondneuzen.

Groetjes,
    Lesley

Welkom! Het meest betrouwbare stuk zaaggereedschap is de handzaag. 1MK gratis fitness!
    Met vriendelijke groet, Ronald

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum Lesley.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Iedereen bedankt voor het warme ontvangst.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunto Bekijk Berichten
    Welkom! Het meest betrouwbare stuk zaaggereedschap is de handzaag. 1MK gratis fitness!
    Ben het grotendeels hier dan ook mee eens, echter beschik ik op dit moment alleen over een toffelzaag waarmee ik nog enig sinds haaks mee kan zagen. In die zin voel ik me dan ook een beetje gelimiteerd in wat ik op dit moment wel en niet kan maken.
    In ieder geval bedankt voor je advies.

Hey Lesley, Begrijp ik dat nu goed? Heb je alleen een troffelzaag? Hoe doe je dat dan op de opleiding? Hoefde je niet een basisset of zoiets aan te schaffen?

Nu ja, een aantal zaken kun je ook zelf maken....

Welkom.

Beste Hunto, excuses voor de schrijffout. Ik bedoelde eigenlijk dat mijn toffelzaag het enige stuk gereedschap is waarmee ik thuis fatsoenlijk mee kan zagen, daarnaast heb ik natuurlijk ook zo'n basisset.

Ah, duidelijk. Nou, succes dan maar. We zijn benieuwd naar je vorderingen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Welkom op het forum!

Wat voor zaken wil je gaan zagen? Schulpen, afkorten, breed, hoog, smal, dun? En: wil je elektrisch? Als je niet elektrisch wilt, dan ontkom je uiteraard niet aan een set goede handzagen. Wil je 't wel, dan zou ik als je veel smalle zaken wil schulpen voor een zaagtafel gaan. Wil je voornamelijk bredere platen op maat zagen, dan is een invalzaag met liniaal voor heel veel bruikbaar. Het mooiste is beide, maar da's dan gelijk weer een rib uit je lijf. En dan eigenlijk ook een afkortzaag voor het afkorten van planken en balken.

Forum Rechten