Van een blok hout draaien tot pechvogel.

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Beterschap! Wel een geluk dat je er nog goed mee bent weggekomen, dat had veel slechter af kunnen lopen...

Groeten,
Patrick
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Sorry dat ik vandaag wat laat reageer op jullie reacties.
Ik heb er geen woorden voor hoe jullie met me inzitten en steun geven tot een goed herstel.
Wat een mooi gebaar van jullie en dat waardeer ik enorm.
Toch heb ik vandaag de ganse dag de baan op geweest voor stagebezoeken van mijn leerlingen.
Het nieuws is een lopend vuurtje en mijn leerlingen zijn geschrokken wat er zo allemaal mis kan gaan.
Toch kan ik jullie al meegeven dat mijn oog weer volledig open is en de jeuk begint al zijn werk te doen.
Het zal dus een ganse taak worden voor me om eraf te kunnen blijven.
Ik zal later de uiteenzetting proberen te doen wat er fout zou kunnen gegaan bij de uiteenspatting van mijn werkstuk.
Voor mij is het nog steeds een raadsel. De wet van Murphy zit er zeker mee gemoeid.
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen schedelbreuk, hersenletsel of wat dan ook aan over hou.
Waar ik ook ga of kom, de mensen denken dat ik ergens iets te maken heb met Brussel.
Voor alle duidelijkheid, het is niet zo.
Wat ik nu al op heb is, dat een Sirjacobs klein krijgen blijkbaar moeilijk is.
Beste forumleden, ik hou jullie verder op de hoogte en de meesten zullen me zien op Paasmaandag bij Ronald Kane.
Nogmaals bedankt voor de lieve steunende woorden.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Hier een update van mezelf 4 dagen later na mijn ongelukkig moment.
Ik stel het heel goed. Volgens de huisarts zijn er een 12-tal hechtingen met nog heel wat steriestrips aangebracht.
Mijn huid is ook in 2 lagen genaaid.
Zoals je kan zien, alle kleuren beginnen te komen.
Het dik worden verplaatst zich iedere dag.
Nu ben ik misschien een klein monstertje in jullie ogen, maar ik zal weer de oude Sirjacobs Didier worden.
Alles zit nog correct op zijn plaats.
Het enige wat ik erbij gekregen heb, is een verkoudheid.
Wat er precies is gebeurd blijft me een raadsel en eerlijk gezegd, ik kijk vooruit en leg de gebeurtenis achter me.
De wond jeukt enorm net zoals mijn vingers om weer aan de slag te gaan. Nu komende donderdagavond mogen de draadjes eruit.
Toch zal ik nog de ganse week kalm blijven om geen infectie of zo eraan over te houden.
Na een dag rusten woensdag (23/03/'16) ben ik de donderdag en vrijdag al weer de baan op gegaan om stagebezoeken te doen van mijn leerlingen.
De meesten van hen hadden het nieuws al vernomen. Ze schrokken dat dit bij mij ook kon gebeuren.
Hier nog een fotootje van vandaag (27/03/'16)
Zo zal je me morgen ongeveer zien bij Ronalad Kane op zijn opendag.
Groetjes Sirjacobs Didier.
IMG_1546.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Gelukkig ben je aan de beterende hand en houd je er niks aan over behalve nog een poosje ongemak.

Het is misschien niet leuk om te zeggen...... maar het is goed dat er soms iets gebeurd (zonder zware gevolgen) daardoor worden we er nog eens op gewezen dat een ongeluk in een klein hoekje zit, zelfs bij ervaren vakmensen.
Dit is ook zeer goed voor jou leerlingen... deze schrikken en zien met hun eigen ogen wat er kan gebeuren.

Ik heb tijdens mijn vakopleiding iemand gezien die door een kolomboormachine aan zijn kleren mee werd getrokken. Dat was niet leuk maar heeft een indruk op me gemaakt dat ik nu niet bang ben voor machines waar wel bewust ben van de gevaren en deze met respect benader.
 
P

Pel

Guest
Ongelukken kunnen immers altijd gebeuren, als je veel met een en dezelfde machine werkt, wordt je daar heel vertrouwd mee, je kent de machine door en door, dat maakt dat je er vaak op de automatische piloot mee omgaat, daar schuilt dan ook het gevaar in. Als je bekijkt hoe je de meeste dingen op een dag, die je vaak doet, bijvoorbeeld tanden poetsen, handen wassen, daar hoef je niet bij na te denken dat doe allemaal op de automatische piloot, nu zullen daar niet gauw ongelukken mee gebeuren. Maar zo werkt dat ook met machines, je werkt teveel op automatisme doordat je de handeling al duizend keer gedaan hebt maakt dat je niet ze scherp meer bent, tot er wat gebeurd zoals bij Didier, dan wordt je weer met de neus op de feiten gedrukt. Het kan ieder van ons gebeuren, gelukkig gaat het nu weer de goede kant op met Didier, en houd hij er niets, op een klein litteken na dan aan over.

Groet Pel.
 

sippe

Nieuw lid
21 dec 2014
8
0
Hopelijk is de hechting van hetzelfde vakwerk als uw draaistukken :)
Zoals al ergens gezegd, beter zoiets (niet zo erg, gaat over, en schudt je enkel wakker) dan iets waar je iets blijvends aan over houdt.

veel beterschap


Jan
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hé Jacob what where you doing without a face shield up :eek:

Wat kunnen we hier allemaal van leren ??, toon foto's van de stukken hout en vertel ons de snelheid die je ingesteld had, ook de vraag of er onbalans was in het stuk ??

Ik persoonlijk heb dit al eens meer opgebracht, sneller maakt het meer onveilig, en je speelt met je leven letterlijk, zelfs een faceshield maakt je niet "invulnarable"

my handle is "take care and have fun" en denk voor dat je iets doet !!!!!

Show the pictures for the lesson to be learned here.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hoe goed je ook oplet, er kan altijd iets fout gaan. Zeker met een hobby waarbij zware machines gebruikt worden.

Gelukkig is het op een paar kneuzingen, hechtingen en een kleine deuk in Didier zijn ego goed afgelopen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Hier nog een update van mijn hoofdwond.
De draadjes zijn eruit sinds 16u30 deze namiddag.
De dokter zei dat er heel weinig te zien zal zijn qua litteken. Het is volgens haar zeer fijn gehecht.
Ik heb het gezien in de spiegel, maar er waren nog wat verharde bloedresten die eraan vast hingen.
Nog een 2-tal dagen met een pleister lopen plus wat zalf en ik ben weer opgelapt.
Mijn dik oog is weg en het blauw zijn is ook praktisch verdwenen.
Nog enkel wat licht geel is te zien.
Mijn nieuwe bril zal waarschijnlijk ook klaar zijn begin volgende week
Zie hier, ben ik geen mooie jongen?
IMG_1628.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.