Van een blok hout draaien tot pechvogel.

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Meestal maken wij als houtdraaier heel mooie, boeiende, aantrekkelijke werkstukken.
We doen het met veel liefde en plezier, maar gisterenavond (22/03/'16) rond 18u15 heeft mijn werkstuk iets speciaals van mij gemaakt.
Het werkstuk heeft mij bewerkt.
Ik droeg mijn veiligheidskap tot op het einde van de rit.
Mijn draaibank werd afgezet zodanig dat hij kon uitdraaien tot een stilstand. Ondertussen legde ik mijn veiligheidkap achter mij op mijn combine.
Ik draaide me direct en boog mij iets naar beneden toe en op dat moment spatte mijn werkstuk uiteen.
Gelukkig ben ik niet van mezelf gegaan, maar ik wist meteen dat ik bewerkt was met een diepe wonde.
Ik had nog de moed om zelf mijn vrouw op te bellen hoe lang ze nog weg zou zijn van haar werk die ongeveer op een 1 km van bij ons is.
Met een bebloed gezicht vertelde ik haar dat ik naar spoed zou moeten om het te hechten.
Toen ze thuis kwam schrok ze en de ziekenwagen moest langs komen van haar.
Ze hebben mijn wond gehecht die ongeveer een 10-tal cm groot was.
Na een controle te doorlopen bij de scanner mocht ik weer huiswaarts.
Ik heb de ganse nacht toch goed kunnen slapen en vandaag heb ik wel het gevoel dat het genaaid is, maar 'k heb eigenlijk geen grote pijn.
Een dik oog met zijn blauwe kleur erbij is natuurlijk van de partij.
Jullie moeten zich niet ongerust maken, ik kom terug met mijn draaiwerk.
Mijn komst naar Nederland laat ik ook voor geen cent vallen om een demo te geven.
Nu Paasmaandag kom ik toch naar de opendag bij Ronald Kane, maar mijn monsterkleurtje zal je erbij moeten nemen.
Voor alle duidelijkheid, ik ben gezond en wel.
Ik ben een taaie Belg met een passie voor houtdraaien zoals velen onder jullie.

Hier mijn bewerkt resultaat.
Sirjacobs Didier
IMG_1542.jpg
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Jeetje das een beste klap geweest zo te zien,

Doe rustig aan en neem de tijd om volledig te genezen.

Beterschap en met vriendelijke groet,
woody
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Blauw staat je niet best ;-) dat witte mutsje past dan wel weer bij je :D goed dat je geen ernstige wond hebt
Blijkbaar was het geluk in belgië gisteren op
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Volgens mij heb je heel veel geluk gehad bij een ongeluk, Didier! Dat de wonde snel mag helen.
 
P

Pel

Guest
Tjonge Didier, je laat mij schrikken, hopelijk hou je er niets aan over, ik wens je een snelle beterschap toe.

Groet Pel.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Amai Didier, wat een pech. Gelukkig geen slachtoffer van een aanslag al ziet het er wel zo uit.
Ik heb eind vorig jaar iets soortgelijks meegemaakt met een exploderend schaaltje dat gelukkig alleen maar mijn bril vernielde zonder persoonlijk letsel.
Houtdraaien begint inmiddels op een risicosport te lijken .......
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Denk je dat je alles goed doet, gaat het nog mis.. Balen! En beterschap gewenst, gelukkig is het goed afgelopen. Geen ogen kwijt enzo.. ;)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Hallo Didier,

Wat een pech en toch een beetje geluk dat de ogen niet geraakt zijn.
Dat kleurtje en dat mutsje staat je best wel goed naast Pinokkio;)
Beterschap en tot ziens in Zwolle, Mvg,:).
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Gedver Didier! Echt lullig dat je een kap op hebt en dat je die af doet omdat je klaar bent. Grrrrr dit verwacht je niet.
Beterschap!! Enne forceer niks om de taaie belg uit te hangen, als het nodig is om een stapje terug te nemen, doe dat dan.
Als je er ellende aan overhoud omdat je nu door wilt gaan hou je spijt.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Didier.
Dat is even schrikken. Graag een spoedig herstel en weinig litteken gewenst. Graag wat meer info over je experiment. Dat is leerzaam voor iedereen.
Moedig dat je dit met ons deelt.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Heftig! Een ongeluk zit in een klein hoekje en dat terwijl je, zo te lezen, heel verantwoord te werk gaat. Dank dat je dit met ons deelt. Dat houdt ons waakzaam en bij de les. Heel veel beterschap en hopelijk geneest het snel en volledig!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.