Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Taxus stammetje

Taxus stammetje

Hallo iedereen,

Sinds november ligt dit stukje taxus in m'n schuur te drogen. Na ontvangst heb ik de kopse kanten ingesmeerd met lijm en sinds vandaag heb ik het naar binnen gehaald.
    weet iemand of het verstandig is om het na ong. 5 maanden binnen te laten drogen? En hoe lang het duurt voordat het droog genoeg zodat ik het kan draaien?
    Tips zijn altijd welkom.

Mvg, image.jpgimage.jpg

Ik denk dat er rustig twee jaar ovreheen gaat voordat het stammetje binnenin kurkdroog is.

Gelukkig was het al droog genoeg om te draaien 2 seconden nadat het omgezaagd was....

Lijkt me veel te snel drogen als het nu al naar binnen gaat, kans op scheuren is dan heel groot.

gewoon nu al draaien; taxus kan heel wat hebben als je het na het draaien goed in de olie zet

Als je het nu binnen laat liggen gaat het zover barsten dat je niks overhoud om te draaien
    gewoon je schaaltje draaien en wandikte 10% van de diameter laten dan in wat papieren zakken om het niet te snel te laten drogen
    als je op het forum wat zoekt staat er een schat van info ik heb hier al erg vuul geleerd
    mvg tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten