Stanley Sweethaert 750 Series beitel set

P

Pel

Guest
Op de meeste sites kosten deze beitels €239, dat is nog eens een verschil met de € 119 van de Toolmax. Zo zie je maar weer hoeveel winst erop gepakt wordt, tenminste ik neem aan dat ze de beitels niet onder de inkoop waarde verkopen? Persoonlijk zit ik al behoorlijk dik in de steekbeitels anders had ik ze ook gekocht, en voor ze hier aan de wand te hangen alleen voor de heb, daar schiet ik ook niks mee op. Ben wel benieuwd naar de standtijd van de beitels, Guido als je er een tijd mee hebt gewerkt graag een post hoe ze bevallen?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mooie prijs Guido! Oh, ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik heb je idee van het aan de muur schroeven van het foedraal gepikt.. ;) Ik heb de mijne nu ook aan de muur geschroefd, veel makkelijker dan een steun maken. :D
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda




Bij mij hangen ze al een paar jaar in de gereedschapskast en na het vlakken van de achterkant en slijpen op de waterstenen zijn het geen verkeerde beitels.

Wel vind ik ze aan de lichte kant en iel maar dat is persoonlijk. Vandaar dat ik voor veel werk de beitels van Bahco en Nooitgedacht gebruik, die robuuster zijn.
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Mooie prijs Guido! Oh, ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik heb je idee van het aan de muur schroeven van het foedraal gepikt.. ;) Ik heb de mijne nu ook aan de muur geschroefd, veel makkelijker dan een steun maken. :D

Mooi Klaas: fijn dat het je op een idee bracht ;-))
Ik heb ze aan French cleat geschroefd, kan ik ze toch altijd makkelijk verplaatsen....
Goed weekend! Guido
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Mooie kast Huib!
Zie veel bekende spullen: hoogte meter, cookies, schaven, Veritas en natuurlik de beitels ;-))
Ja, maar dat lichte vindt ik juist erg fijn: liggen mooi in de hand, fijn om klein werk te doen.
Ik heb nog een setje van 4 van de Lidl - met mooie handvaten, en een Nooirgedacht setje.

Zo'n kast staat ook nog hoog op mijn lijstje.....

Goed weekend!
Guido
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Klop voor het fijne werk zijn ze uitermate geschikt. Bij het uitsteken van een zwaluwstaart bv.. De foto heb ik even uit een ander topic gehaald en inmiddels is de indeling veranderd en kom ik ruimte te kort hahahaha.
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Misschien een gekke vraag, maar wat moet jij met zo'n setje Roeland? Met al dat mooie zelfgemaakte gereedschap :)
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Vanuit hier ook bedankt voor de tip Guido. Deze set gaat mijn glimmende Kirschen beitels die ik onlangs heb verkocht vervangen. Zag trouwens dat bol.com ze onlangs ook voor deze prijs heeft verkocht. Ben benieuwd naar de kwaliteit (en levertijd😉).
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Misschien een gekke vraag, maar wat moet jij met zo'n setje Roeland? Met al dat mooie zelfgemaakte gereedschap :)

Woruta, je kan nooit genoeg beitels hebben!!! :)
Maar dat is niet de reden ik wil al jaren een setje socket beitels hebben om te zien wat de voor en nadelen hiervan zijn.. LN beitels daar heb ik de beurs niet voor en de Sweet hart vond ik voor de advies prijs nog iets te duur voor zo'n test.
En toen kwam er die aanbieding voor € 119,00 en ik dacht nu of nooit, bestellen dus.
Levertijd volgens de site 2 tot 4 dagen, maar ik houd rekening met enkele weken. Het verschil tussen de LN en SH beitels heb ik me laten vertellen is dat de SH beitels ranker (dunner) zijn en hierdoor uitermate geschikt voor fijn zwaluwstaart werk. Ben benieuwt!!!

groetnis, Roeland
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Roeland,

De SH beitels een iets hogere zijkant hebben in vergelijking met de LN beitels.
Hierdoor kunnen ze toch iets minder goed in de hoeken komen toch?
Hieronder een afbeelding uit de review van de Schwarz op de Popular woodworking webzijde.
Op de voorgrond een SH en op de achtergrond een LN

stanley_bevels_IMG_0025-4.jpg


Zelf heb ik ook de set van 8 SH beitels. Een jaar of 3 geleden gekocht bij de Ijzerwarenunie voor ongeveer 125 euro.
Ben er erg tevreden over. Ik vind het kleine handvat erg prettig in de hand liggen vergeleken met bijvoorbeeld de standaard Nooitgedacht beitels.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Klaasjandiederik, dat ze iets hogere "zijkanten" hebben is geen probleem je snijdt immers met de snede! Nee ik bedoel ze zijn dunner en langer en dus ideaal om tussen de "kleine" staarten de steken en te snijden. De meeste beitels zijn te dik voor de fijnere/kleinere zwaluwstaarten.
Als het goed is krijg ik ze morgen binnen! (vandaag een mailtje gekregen).


groetnis, Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.