Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Blokkz, zelf maken?

Blokkz, zelf maken?

Kennen jullie Blokkz?

Ik had even gezocht, ze zijn niet in Nederland te verkrijgen. Maar ach, zelf maken is toch leuker?
    mhe6tmx.jpg
    Dit kwam ik tegen op een forum. Lijkt er dus op dat t prima werkt..

Zelf wil ik het uitvoeren door en bezemsteel aan 1 kant een stuk te vlakken. En dan te lijmen op een langere plank, van deze plank zaag je dan meerdere van deze smallere stukken. Eventueel nog een schroefje bij elk deel.
    zelf Blokkz.jpg
    lijm oppervlakte van het rechte kantje is in dit geval ongeveer 18 x 20mm

Wat denken jullie.. maak ik nog ergens een denkfout?
    Denken jullie dat dat stevig genoeg is?? Je moet er wellicht niet de uiterste kracht op klemmen.
    Laatst gewijzigd door Nico Kliko; 19-03-16 om 15:29.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Een paar duimhengen inkorten?

Ik zou een dikke bezemsteel gebruiken zoals van een schoffel, deze 2 mm inlaten in het plankje en verlijmen.
    Dan wel gebruiken zoals op filmpje en niet als op de foto, dan heeft inlaten geen nut.
    sometimes you just need a bigger hammer

ahhh duimhengen is een goede! hoe reageert verzinkt staal op eiken bijvoorbeeld?

Nico voor gebruik binnen in droge ruimtes zou ik me geen zorgen maken. Ik vind duimhengen goed gevonden. Maar zijn ze niet wat zwaar?

Ik ga het morgen uitproberen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Duimhengen zijn er ook in zwart. En anders schilder je ze voordat ze op het eiken geklemd worden, of je wikkelt er eerst een laagje huishoudfolie omheen.

Voor de antislip, even schuurpapier eraan lijmen, anders moet je erg strak klemmen om te voorkomendat ze gaan schuiven. Lost ook gelijk het probleem op mbt ijzer op hout.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Jammer dat daar de Bessey niet bij zit
    Wel een mooi idee, ik ga dit onthouden

Forum Rechten