Eiken glanst na schuren

Bookwood

Actieve deelnemer
6 jan 2016
58
0
Ik heb 2 hele mooie stukken schaaldeel eik besteld voor een tafelblad. Op 2 plekken was het hout iets ruwer en heb ik nog wat geschuurd.
Nu kan je heel goed zien waar ik geschuurd heb omdat die plekken veel meer glanzen/blinken dan de andere.
Trekt dit nog weg of hebben jullie een idee wat ik er aan kan doen? Het valt redelijk goed op.

unspecified (1).jpg
unspecified (2).jpg
unspecified.jpg

Het hout is onbehandeld geleverd, enkel geschaafd.
 
Laatst bewerkt:

Bookwood

Actieve deelnemer
6 jan 2016
58
0
Enig idee hoe dit komt? De planken zijn redelijk glad dus ik wou er niet te veel meer aan schuren maar er zijn, buiten de 2 grote plekken, nog enkele plekjes waar het hout wat meer glanst en wat geel-iger is.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als je ergens wel schuurt en op een ander deel van de plank niet, zul je dat vrijwel altijd zien. Hoe glad en glimmend het hout is hangt ook van van de structuur van het hout, dus bij een plank met een wilde structuur, zoals je op de foto te zien er 2 hebt, zal er altijd wel wat verschil in zitten. Maar dat lijkt me ook logisch, het is hout. Als je een volkomen uniforme tafel wil, moet je glas nemen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.