Inca euro 260 missende onderdelen

Sebastian

Nieuw lid
17 nov 2015
11
0
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum, maar geniet al enige tijd van al julle verhalen over verschillende onderwerpen. Ik heb onlangs een inca aangeschaft in redelijke staat, maar ik mis een paar onderdelen. Het bovenste wiel heeft de onderdelen om aan het achterste blok (technische term mij onbekend) bevestigd te worden, maar ik mis het blok en de bovenste knop voor de spanning. Zie ook bijgevoegde foto's. Waar kan ik deze onderdelen kopen? En welke onderdelen heb ik precies nodig, want ik heb het idee dat ik een aantal kleine bevestigingsmiddelen mis.

Alvast dank voor de reacties.

Groet

Sebastian

20160315_144007.jpg
20160315_155447.jpg
20160315_155451.jpg
20160315_155504.jpg

Ps: hoop dat de foto's goed te zien zijn.
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Oei, dat blok dat je nodig hebt is niet goedkoop. Heb je deze zaag onlangs op BVA-auctions in Deventer gekocht?
De naam ervan is Spanschlitten LP A1 05 05, artikelnr. 5.186.0300 met een prijs van CHF 197 excl. BTW en excl. verzendkosten.
Onderdelen zijn te koop bij www.doebeli.ch
Op de website staan ook gebruiksaanwijzingen en onderdelenlijsten te downloaden. In de gebruiksaanwijzing staat een explosietekening met alle onderdelennummers.
De bovenste knop heb je waarschijnlijk niet nodig. Als het goed is past een inbussleutel in de metalen cilinder die op de foto staat. Zo niet ben je nog meer kwijt.
 

Sebastian

Nieuw lid
17 nov 2015
11
0
Hallo Pieter,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb deze inderdaad via BVA gekocht. Uiteraard direct een klacht ingediend, maar ik wil de machine wel graag houden. Ik was al bang dat het een duur onderdeel zou worden.

De metalen cilinder heeft geen ingang maar is solide. Is doebeli de enige plek waar je onderdelen kan krijgen?

Groet

Sebastian
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik vrees dat je bij BVA geen succes behaalt, ze beroepen zich meestal op de kijkdag en daar heb je waarschijnlijk geen gebruik van gemaakt

Kun je de delen niet zelf maken ?
Aluminium is zeer goed te frezen (en zagen/vijlen) eventueel kan iemand met een CNC frees je helpen ?!
 

Sebastian

Nieuw lid
17 nov 2015
11
0
Ik ben er inderdaad bang voor, edoch moet ik het proberen. Zelf maken zat ik ook al aan te denken. Ben alleen bang dat het niet perfect past en dan besteed ik misschien liever het geld aan onderdelen.

Ik heb niet gebruik gemaakt van de kijkdag inderdaad, gewoon de gok gewaagd. Ik woon te ver weg om even op en neer te gaan. Het is een wijze les. En ik moet eerlijk gezegd zeggen dat dit de eerste keer is dat ik zo'n gok waag, meestal ga ik voor de veilige optie. Vanaf nu nooit meer een gok! :p
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Kijk even of er geen forumlid met zo'n machine bij je in de buurt zit. Dan kan je de missende onderdelen even zien. Maak er foto's van en neem alle maten op. Dan kijk je of er in je omgeving een klein machinefabriekje zit, waar cash nog koning is. Daar laat je de missende onderdelen dan maken.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik heb geen Inca meer staan, maar zoals Sam zegt afmetingen kun je krijgen (van hem denk ik).
Als je een metaalbewerker in je buurt zoekt met die tekening ben je wellicht voor een paar tientjes klaar.
Geef even aan waar je woont, dan hebben we hier wellicht weer een contactvoorstel voor je.
 

Sebastian

Nieuw lid
17 nov 2015
11
0
Foto's en afmetingen zijn altijd welkom. Dan kan ik desnoods zelf aan de slag. Van de bouwtekening word ik bij sommige onderdelen niet veel wijzer, waaronder de spanschlitten.

Ik woon overigens in Haarlem.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Voor alle duidelijkheid,
voor deze veiling was er geen bezichtiging

Sebastian, gefeliciteerd met je aankoop, ik had ook geboden.
Met de hulp van het forum gaat het zeker lukken !!


Menno
 

Sebastian

Nieuw lid
17 nov 2015
11
0
Bedankt voor de info Menno ik was in mijn (lichte) paniek inderdaad vergeten dat er helemaal geen bezichtigingsdag was bij deze veiling. Het spijt me dat ik hem voor je neus weg heb gekaapt.

Gezien de kosten hoop ik dat iemand de maten en foto's heeft, want dan ga ik het zelf maken.
 

Sebastian

Nieuw lid
17 nov 2015
11
0
Heeft iemand toevallig de foto's voor me en de afmetingen. Of woont er iemand in de buurt van Haarlem?
 

Pwiggy

Actieve deelnemer
18 dec 2013
51
3
Heiloo
Ben je al geholpen?, ik woon in Heiloo en heb ook een Inca, zou evt langs kunnen komen met het onderdeel
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Wat is het toch weer heerlijk om de hulpvaardigheid van de leden op het forum hier te lezen! Een waar genot!

Sebastiaan, succes, ik kan je hiermee helaas niet helpen gelukkig zijn er helpende handen aanwezig!
 

hermpi

Nieuw lid
1 okt 2015
2
0
Hallo Sebastian.
Ik heb hier nog een kast van de 260 staan zonder motor (voor de reserve onderdelen)
Ben je nog op zoek laat het dan even weten.

Herman
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.