HBM Machines - niet tel. bereikbaar, een slechte zaak !

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De draaibank die ik heb staan zit een slinger in de as (had ik reeds al eens gemeld, voordat men dit linkt aan een ander euvel als boosdoener)
Nu wilde informeren bij HBM, nergens een telefoonnummer te vinden
Na veel creativiteit toch het nummer achterhaalt, wat denk je....

Wij zijn per heden niet meer telefonisch bereikbaar, u kunt uw vragen per email stellen

Werkelijk ??? in dit tijdperk en NIET telefonisch bereikbaar, hoe klant onvriendelijk kun je het maken

Voor mij geen HBM meer !

Als ik ergens een pesthekel aan heb is het dat bedrijven niet bereikbaar zijn als je ze nodig hebt en vervolgens dagen op email-antwoord kan wachten
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Hee Toxiq! Jij ook hier?


TIP: verhuis naar Noorwegen.
Ik erger me kapot dat bedrijven niet reageren op e-mail.
Ik bel niks en niemand, ten eerste is een e-mail gratis ten tweede heb ik graag hetgeen ze zeggen in de mail zodat ik er op terug kan komen want telefonisch kan je niks bewijzen en ten derde gebruiken de meeste noren snus en zijn ze niet te verstaan. ( met een prop tabak achter je bovenlip is het moeilijk articuleren )
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Had je dit telefoon nummer geprobeerd 0182 525 468 ? (google)

En verder als je een formulier invult op de site kan je vragen of zij telefonisch contact met je opnemen. IK vermoed dat dit zo gedaan wordt om te voorkomen dat zij continue gebeld worden. Ik kan mij herinneren dat de zaak niet zo groot was/is dus niet altijd iemand te woord kunnen staan.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Intussen zitten ze in een loeigroot pand met een minimale bezetting en het is er altijd wel druk.. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Toch is het idd wel jammer.

Aan de andere kant, ik kan er bijna heenlopen, kom er dagelijks langs.. 😁
 

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
Ik heb ook ooit wat problemen gehad (netjes opgelost) met HBM producten maar ze reageren snel via mail dus ik heb er geen problemen mee
en net wat lemen zegt, dan staat het ook op "papier"
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ben ik ook tegen aan gelopen ja, lastig als je geen telefonisch contact kan krijgen. Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ze erg snel en correct op de mail reageren, maar dat weegt voor mij niet op tegen de telefonische onbereikbaarheid. Jammer.

Groet, Rob.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik heb het idee dat dit door minimale bezetting komt. Mail kan je tussendoor oppakken wanneer het jou als bedrijf past, telefoon wordt bepaald door wanneer je gebeld wordt.

Wel erg jammer, ik vind dat je voor een goede dienstverlening je beide gewoon nodig hebt. Dit zal voor mij zeker meewegen in een volgende aanschaf en ik had er nog wel een paar bij HBM op mijn lijstje staan.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
HBM heeft een voor de rest uitstekende service, doet zelden moeilijk als iets niet goed is en is zeer correct en snel in het beantwoorden van mails.

Ik begrijp dat je soms iemand wil spreken, maar om een verder prima bedrijf op die gronden links te laten liggen? Ieder z'n meug natuurlijk.. Persoonlijk vind ik het wat ver gaan..
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ach, ik probeer al 3maanden via mail contact op te nemen met Mez motoren in België.
Ik wilde een nieuwe 2pk motor met frequentieregelaar aanschaffen, maar ze nemen nog niet eens de moeite om te reageren.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
HBM heeft een voor de rest uitstekende service, doet zelden moeilijk als iets niet goed is en is zeer correct en snel in het beantwoorden van mails.

Ik begrijp dat je soms iemand wil spreken, maar om een verder prima bedrijf op die gronden links te laten liggen? Ieder z'n meug natuurlijk.. Persoonlijk vind ik het wat ver gaan..


In dit geval is er 1,5 dag niet op mijn mail gereageerd, ik bel omdat ik graag direct antwoord op mijn vragen wil
Ik vind telefonisch niet bereikbaar zijn erg storend
Als de zaken zo goed lopen dat het er té druk is kunnen ze beter iemand extra aannemen
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Hallo Toxiq dat is inderdaad het probleem op vandaag alles mag niets meer kosten alles moet per direct worden beantwoord of worden opgelost.
En als dit niet gebeurd beginnen ze gelijk een negatieve review te schrijven op internet.

Ik begrijp dat het vervelend is dat het apparaat niet naar behoren is maar begrijp ook dat hbm er belangen bij heeft om dit op te lossen het is uit eindelijk hun kostwinning.

Er zijn op dit forum heel veel tevreden klanten van hbm aanwezig waar ik er ook een van ben.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee dat is niet het probleem, ik wil een probleem voorleggen en kijken of er iets mogelijk is, ik wil niet een eindeloze mail wisseling

Vraag, antwoord, niet toereikend, vervolg mail....en ga zo maar door
Dan ben ik weer X tijd verder
Terwijl als men mijn vraag beantwoord weet ik waar ik aan toe ben en naar een andere oplossing moet kijken
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hallo Toxiq dat is inderdaad het probleem op vandaag alles mag niets meer kosten alles moet per direct worden beantwoord of worden opgelost.
En als dit niet gebeurd beginnen ze gelijk een negatieve review te schrijven op internet.

Ik begrijp dat het vervelend is dat het apparaat niet naar behoren is maar begrijp ook dat hbm er belangen bij heeft om dit op te lossen het is uit eindelijk hun kostwinning.

Er zijn op dit forum heel veel tevreden klanten van hbm aanwezig waar ik er ook een van ben.

Ik ben een tevreden klant van HBM echter ik vind dit een stap terug in dienstverlening. Juist de dienstverlening is waarvoor ik een bedrijf uitkies waarmee ik zaken wil doen. Dan is het logisch dat wanneer zij in mijn ogen die dienstverlening veranderen/terugschroeven dat ik dan mijn opties ga heroverwegen. En dat heeft weinig te maken met negatieve reacties op het internet, dat is iets wat volgens mij vooral afspeelt bij de jongere generatie.
 

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
Beetje off-topic, maar wij willen onze complete tuin laten vervangen; een klus van ruim 5 cijfers voor de komma... dus interessant zou je denken, toch?

7 bedrijven een uitgebreide omschrijving (inclusief 3D tekeningen) gemailed; met daarbij gelijk een uitnodiging om te komen kijken en de boel door te spreken, maar de response is redelijk bedroevend

slechts 2 belden gelijk, 1 mailde gelijk - die hebben allemaal een streepje voor
2 reageerden na een vriendelijke reminder dat ze 'er mee bezig gingen' (sinds 28 feb niks meer gehoord) - afgeschreven dus
en 1 heeft helemaal niks laten horen... neem dan geen email adres denk ik dan!

dus of de tuinbusiness denkt dat email een hype is die vanzelf weer over gaat (duhuh), of de crisis is nu echt over...
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Eigenlijk best een interessante discussie want ik vraag me af of dit een nieuwe trend wordt. Laten we eerlijk zijn sommige bedrijven zijn al niet meer te bereiken op een vaste telefoon, en hebben alleen mobiel. Was ook in het begin een vreemde gewaarwording. Geld haal je niet meer aan een loket, maar uit een automaat. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier hebben we supermarkten waar je zelf de producten scanned die je in je karretje legt. Je betaald met je pas en gaat de winkel uit.
Ik maak nog graag een praatje met de kassajuf. Maar als die teveel fouten gaan maken, ga ik het ook maar zelf doen.

Ik erger mij kapot aan bedrijven die niet per e-mail te bereiken zijn. Nog erger zijn bedrijven die me gaan bellen als ik een mail gestuurd heb.

Voordeel van mail vind ik ook dat een bedrijf het kan lezen en beantwoorden wanneer het uitkomt.
Toevallig net wat onderdelen nodig voor mijn sneeuwscooter. Dan zet ik de onderdeelnummers in een mail. Per telefoon gaat dat veel sneller mis.
Niet vreemd want als je belt staat die vent misschien net tot zijn ellebogen in het vet, en moet tijdens het gesprek een onderdeel met zijn knie tegenhouden wat ie los geschroefd had.
Dan heeft ie niet de volle aandacht voor jouw probleem.

En om nou een telefoniste aan te nemen zodat alle telefoon wordt opgenomen, schiet ook niet op. Die kan ook op niks een antwoord geven.


En toch kan ik me voorstellen dat als je een 'beller' bent dat het heel irritant is dat je niet kan bellen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een klein bedrijfje kan ik me wat bij voorstellen, maar een redelijk groot bedrijf als HBM kan ik zelf met mijn pet niet bij, maargoed.... daar zal ieder zijn eigen gedachten over hebben
In deze tijd dat bijna elke wereld burger een telefoon heeft, communicatie verkeer zeer snel verloopt vind ik het zelf reuze vervelend als een dergelijk bedrijf niet bereikbaar is
Overigens ben ik nu 2 dagen verder en ik heb nog geen reactie op mijn mail gehad, dat onderstreept dus precies het probleem
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Als klant wil ik gewoon kunnen kiezen. Als je precies weet wat je nodig hebt dan is mailen prima, maar als je naar iets op zoek bent en niet precies weet hoe het te omschrijven dan krijg je dus van dat heen en weer gemail. Bij Rick bijvoorbeeld gaat mailen prima, die geeft meestal al antwoord voor ik mijn mail überhaupt heb verstuurd.

Maar dat is een vrije keuze voor klanten en bedrijven, alleen hoop ik dat de bedrijven hebben ingecalculeerd dat de besparing aan personeel ze ook een bepaald bedrag aan omzet gaat schelen. Ik zal bijvoorbeeld eerder voor een Baptist gaan kiezen omdat ik daar zowel telefonisch als per mail word geholpen. En blijven zoeken naar nieuwe bedrijven, zo wil ik binnenkort iets bestellen bij Ronald, al heeft die als voordeel dat die het forum als 3e optie gebruikt :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.