HBM Machines - niet tel. bereikbaar, een slechte zaak !

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Simpel voorbeeld, onlangs had ik snel een lasapparaat nodig hbm verkoopt die. Ik toch nog geprobeerd om te bellen ivm levertijd. Kan dus niet, gemaild en tja.... Klus was al geklaard voordat ik antwoord had. Daaaaag omzet :p
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Simpel voorbeeld, onlangs had ik snel een lasapparaat nodig hbm verkoopt die. Ik toch nog geprobeerd om te bellen ivm levertijd. Kan dus niet, gemaild en tja.... Klus was al geklaard voordat ik antwoord had. Daaaaag omzet :p

Wees eens eerlijk.......als je had kunnen bellen en het antwoord was: "Geen levertijd we hebben hem op voorraad. Zodra de betaling binnen is sturen we 'm op"
Dan had het nog 3 dagen ofzo geduurd voor je 'm in huis had. Dan had je evengoed de klus geklaard voordat je 'm besteld/betaald had.
Je verteld er niet bij hoe je de klus geklaard hebt. Je hebt of een lasapparaat kunnen lenen, iemand anders die wel een lasapparaat heeft heeft het voor je gelast, of je hebt het anders opgelost ( boutje/moertje??) laatste optie is dat je ergens anders een Lincoln lasapparaat gekocht hebt wat hoogst waarschijnlijk een ander prijskaartje had.

Ik kan me er niet veel bij voorstellen, maar het blijkt dat mensen bellen prioriteren boven andere communicatiemiddelen. Prima ieder zijn keus.
Maar als HBM een ( of meerdere!!!) mensen vrij moet maken om telefoon te beantwoorden dan geld voor HBM: "daaag omzet"
En als je dan gaat kijken hoevaak ze gebeld worden met vragen waarvan het antwoord gewoon op de site staat of vetgedrukt in de manual dan snap ik voor hun keus.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.693
99
Utrecht
Ja ach... IK stond om 16.59u voor een gesloten deur... Op het moment zelf vervloek je de winkel, het personeel en de kortzichtige nederlandse mentaliteit.
Zaterdag maar weer terug geweest (nu dus bij opening voor een dichte deur, je weet immer maar nooit ;) )
Heel fijn geholpen, allemaal prima geregeld.

"Pay peanuts, get monkeys."
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Ja ach... IK stond om 16.59u voor een gesloten deur... Op het moment zelf vervloek je de winkel, het personeel en de kortzichtige nederlandse mentaliteit.

Terwijl je natuurlijk zelf ook prima weet dat als je 1 minuut voor sluitingstijd aankomt je de mensen die er werken minimaal met 15 minuten onbetaald werk op gaat zadelen..... dat is vaak het dubbele aan al dit soort verhalen, lage prijzen, service en een fysieke winkel (waarschijnlijk ook nog voor de kleine dingen die je gelijk nodig hebt) verwachten gaat nou eenmaal niet meer samen. Gewoon 10 minuten eerder er naartoe gaan en je had geen probleem gehad.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.693
99
Utrecht
Terwijl je natuurlijk zelf ook prima weet dat als je 1 minuut voor sluitingstijd aankomt je de mensen die er werken minimaal met 15 minuten onbetaald werk op gaat zadelen..... dat is vaak het dubbele aan al dit soort verhalen, lage prijzen, service en een fysieke winkel (waarschijnlijk ook nog voor de kleine dingen die je gelijk nodig hebt) verwachten gaat nou eenmaal niet meer samen. Gewoon 10 minuten eerder er naartoe gaan en je had geen probleem gehad.
Exact, maar als je speciaal een auto meeneemt, ruim op tijd vertrekt, de file je reistijd verdrievoudigt, dan baal je wel...
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Daar wordt je inderdaad niet blij van..... blijft lastig die fysieke winkels met toch beperkte openingstijden. Ik wordt persoonlijk een stuk blijer van webshops, maar daar ruil je het gemak vaak weer een beetje in voor gedoe rondom de post of prutsers als DHL.
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Nou, dan hier maar eens een positieve bijdrage over HBM; Afgelopen vrijdag een afzuiging besteld, vandaag ben ik er over gebeld dat hij morgen geleverd wordt. Tot nu toe dus prima.
Echter is dat ook de normaalste zaak van de wereld. Beroepshalve heb ik de verantwoording over 5 webwinkels en de daarbij behorende service en weet derhalve hoe belangrijk communicatie van en naar je klant is. Naast E-mail, telefoon en social kun je ook gebruik maken chat en whatsapp. Zo ben je op alle manieren bereikbaar.

Slechte bereikbaarheid is per definitie een omzetkiller!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Slechte bereikbaarheid is per definitie een omzetkiller!

Voor zover ik weet gaat het bij HBM al jaren zo en hebben ze een paar jaar geleden een nieuw pand neer laten zetten in Moordrecht. Ik kan natuurlijk niet in de boeken kijken, maar volgens mij gat het niet echt slecht met ze. Het format is er natuurlijk wel naar.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
20
Gouderak
Ik kom al zeker 15 jaar bij HBM, kom er zelfs elke dag langs. Ze zaten eerst aan de andere kant van de sloot, toen het hele industriegebied van Moordrecht er nog niet lag. Toen hadden ze daar twee panden die op zijn zachtst gezegd wat ouder waren. Intussen dus een mooi, modern pand. Er was vroeger trouwens ook een gereedschapshandel in Centrum Gouda die volgens mij van een broer was; veel Festool ed. Nu dicht.

De openingstijden zijn inderdaad waardeloos, en het kan er HEEL druk zijn - en dan gaat het wel even duren voordat je aan de beurt bent. Ook telefonisch is lastig, maar bellen doe ik toch nooit. Ik heb wel goede ervaringen met de service; laatst een paar knopjes die ontbraken, en die werden gewoon nageleverd (via internet gedaan, en binnen een dag antwoord).

Bijna alles wat ze hebben is redelijk goedkoop. De kwaliteit is meestal voldoende om er mee te werken. Ik vraag me altijd af wie nu de 'dure' artikelen bij hen koopt; de zwaardere zaagtafels of lintzagen bijvoorbeeld. Ik zelf haal er altijd klein spul; een blokje polijstpasta, een persluchtslang, dat soort zaken.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik vind dat de service ook wel een beetje gerelativeerd mag worden aan de kwaliteit van de spullen die ze verkopen. Tuurlijk, als je als hobbyist je centjes wegbrengt, wil je wel graag dat het voldoet wat je er voor koopt.

Maar laten we eerlijk zijn, de aangeboden machines en gereedschappen zitten aan de onderkant van de markt. Dan schreeuwen dat je de allerhoogste service wil vind ik wat dus wat ver gaan. Bij een Felder mag je dus anders verwachten, dat is duidelijk.

Openingstijden kun je vervelend vinden, maar ze zijn duidelijk en als je daar binnen zit kun je terecht, en als je erbuiten zit niet. Lijkt mij toch ook niet meer dan logisch. In Duitsland en Italië gaan alle winkels tussen de middag twee uur dicht. Is heel normaal, want de verkoper moet ook eten en drinken. Is volgens mij nog steeds onze eerste levensbehoefte, en die schuiven we in het hardwerkende Nederland best vaak opzij. Vind ik maar gek.

Als het verwachtingspatroon niet zo hoog zou zijn, zouden er denk ik veel meer tevreden klanten zijn.

You get what you pay for, is in goed Nederlands nog altijd: Alle waar naar zijn geld!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hmmm.... niet geheel mee eens
Dus als je een huis voor 100.000 koopt moet je verder niet zeuren want je hebt een goedkoop huis
Als de boel in elkaar stort heb je dus pech, ben je een ton kwijt....had je er maar één van twee ton moeten kopen..
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Hmmm.... niet geheel mee eens
Dus als je een huis voor 100.000 koopt moet je verder niet zeuren want je hebt een goedkoop huis
Als de boel in elkaar stort heb je dus pech, ben je een ton kwijt....had je er maar één van twee ton moeten kopen..
die vergelijking is aardig mank.:rolleyes:
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik snap niet waarom sommigen zo zeuren over de slechte service van een (web)winkel. Zij hebben jou centen nodig, niet omgekeerd. Er zijn genoeg andere zaken die dezelfde producten leveren aan gelijkaardige voorwaarden. En daar gratis een prima service bij leveren.
Voor mij is het simpel. Als ik me onheus behandeld voel in een winkel, koop ik er niets en blijf er weg. Is al enkele malen gebeurd. Onder andere bij een houthandel. Stond er al een tijdje te wachten, het werd drie uur en ds koffietijd. Iedereen weg en ze lieten me ijskoud staan. Ik ben zonder hout vertrokken en er nooit meer geweest. Genoeg andere houthandels in de buurt waar ze me wel netjes helpen. Waarschijnlijk kan het hen niet schelen (ze zijn ondertussen verhuisd naar een nieuwe, enorme locatie), maar ik ga me niet opjagen om de onkunde of onwil van een leverancier van wat dan ook.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Heb zelf geen ervaring met HBM, wel met een andere (web)winkel, Geerdink in Doetinchem.
Enkele jaren geleden daar wat gereedschap gekocht. De eigenaar nam heel veel tijd voor mij, kon alles daar uitproberen. Was er zeer content mee. In de loop van de jaren is hun internetwinkel behoorlijk gegroeid, ook met af en toe zeer goede prijzen. Heb er ook al eens wat via internet besteld. En, altijd snelle levering.
Nu ging ik enkele weken er weer naar toe, ruim voor sluitingstijd was ik daar. Dus dacht, ik ga op mijn gemak eens wat machines bekijken, laat me weer net zo voorlichten als toen.
Eerst kwam een verkoper me helpen, heeft ook wel een machine voor me uitgepakt en klein beetje er bij uitgelegd. Maar, algauw kwam de eigenaar eraan, zei dat de verkoper naar achteren moest want de koerier voor al hun pakketten stond te wachten. Ik werd zelf toen ook gauw afgescheept, hij liet me nog wel even op hun site de actuele prijzen zien en zei dat hij geen tijd had, want de koerier moest echt weg met alle pakketten.

Tja, op dat moment vond ik het wel behoorlijk lullig, ik stop eerder met werken om er op tijd te zijn, verwacht dan ook dat ze tijd voor me nemen.
Aan de andere kant, had ik die dag iets bij hun besteld en verwacht dat het de volgende dag bij me word afgeleverd, en ik moet dan nog een extra dag wachten dan voelt t ook niet goed.
Al met al heb ik wel besloten om de duurdere aankopen niet via t internet te bestellen, wil best wel iets meer betalen voor de goede uitleg/service van een bedrijf. Ook heb je dan altijd een winkel waar je terug kunt komen.
(vandaag bij een bedrijf geweest waar ze heel veel van het gereedschap wisten, veel tijd voor me namen. Ook kon ik bij hun een keer komen proefdraaien met alle machines die ik maar wilde proberen, inclusief de benodigde uitleg. Dat is toch ook heel veel waard)
 

Vikingpirate99

Nieuw lid
1 dec 2015
15
0
HBM telefoonnummer

De draaibank die ik heb staan zit een slinger in de as (had ik reeds al eens gemeld, voordat men dit linkt aan een ander euvel als boosdoener)
Nu wilde informeren bij HBM, nergens een telefoonnummer te vinden
Na veel creativiteit toch het nummer achterhaalt, wat denk je....

Wij zijn per heden niet meer telefonisch bereikbaar, u kunt uw vragen per email stellen

Werkelijk ??? in dit tijdperk en NIET telefonisch bereikbaar, hoe klant onvriendelijk kun je het maken

Voor mij geen HBM meer !

Als ik ergens een pesthekel aan heb is het dat bedrijven niet bereikbaar zijn als je ze nodig hebt en vervolgens dagen op email-antwoord kan wachten


voor iedereen die het telefoon nummer zoekt van HBM machines is het volgende nummer.
Vind het een slecht service dat ze geen telefoon nummer geven maar na lang zoeken heb ik ze toch gevonden.


HBM Machines BV Grote Esch 1010 2841 MJ Moordrecht


Tel: 0182 63 50 26
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.