ervaring www.venditautensili.it

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik wil zeer binnenkort wat CMT zagenbladen en frezen kopen bij deze webshop.
Nu gaat het om een flink bedrag. dus ik zou graag wat ervaringen horen van mensen die daar eerder wat gekocht hebben.

Bedankt!
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Gaat het hier om exact de zelfde kwaliteit als bij lokale dealers of zit er toch nog verschil?

Ik heb een lijstje samengesteld en op die shop kom ik op net geen 300 euro waar ik voor hetzelfde op de shop van de Belgische invoerder iets meer dan 500 euro kwijt ben. Ik vind het niet erg om lokaal wat meer te betalen. Maar 200 euro voor exact hetzelfde vind ik toch wat veel.

Zit zit er op een verlijmfrees (30mm as) alleen al een prijsverschil van 110euro. (identieke productnummers)
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik heb er ook besteld: prima levering en goede producten. Mocht je nog steeds twijfels hebben, dan kun je ook via Amazon.de bestellen bij deze zaak. Vaak net iets duurder, maar wel de aankoopbescherming van Amazon.

Trouwens, Mobiltechnica is ook goedkoop met CMT. Soms iets goedkoper, soms iets duurder. Ook met deze shop heb ik goede ervaringen. Ons eigen GereedschapPro is ook niet duur met CMT. Wel duurder dan deze twee Italiaanse shops, maar goedkoper dan de meeste andere Nederlandse zaken.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Het is, in mijn optiek, zoals met alle webshops.... als je kan betalen met een credit card dan ben je voldoende beschermd als er wat fout gaat. Hier werkt het via Paypal, iets minder maar nog steeds wel acceptabel als koper.

Gaat het hier om exact de zelfde kwaliteit als bij lokale dealers of zit er toch nog verschil?

Er lijkt me geen enkele reden om aan te nemen dat het geen originele artikelen zijn, en als je niet tevreden bent is er altijd nog de retour. Klein risico voor zo'n groot verschil.
De meeste van dit soort lage prijs webshops zijn ergens wat verder in de structuur of een groothandel of ze doen aan parallel import, maar het zijn gewoon dezelfde spullen. Hooguit is de garantie wat lastiger maar ook daar zijn de meeste webshops vaak minstens van hetzelfde niveau als je locale dealer.
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
In dit geval is het geen parallelers import, maar waarschijnlijk rechtstreeks inkopen bij de fabrikant, want CMT is Italiaans.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Dat weet je nooit als je er niet werkt.... vaak zijn prijzen op de thuismarkt duurder als bijvoorbeeld in landen als Polen en Roemenië. Maar het maakt verder ook weinig uit.

Ik heb weleens een transactie gezien van Duitse auto's naar de Antillen die dan toch weer gewoon in Duitsland werden verkocht (tegen de contracten met VW natuurlijk).
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Dat klopt, maar het is wel opvallend dat CMT in Italië wordt geproduceerd en dat Italiaanse webshops zo veel goedkoper zijn. Ik ga er dan vanuit dat er wel een link is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.