afkort geleider / Rip fence systeem

osa2

Nieuw lid
26 aug 2009
12
0
Hallo allen.

Ik heb er maar liefst een jaar over gedaan. Maar vandaag dan toch eindelijk mijn tafelzaag gekocht.
Lang nagedacht over keuze model/prijs/gebruik.
Ik heb uitendelijk gekozen voor de Makita MLT100
9 cm schulpen goede tafel uitbereiding etc voor een zacht prijsje. ik heb 482 euro voor betaald + 2 jaar garantie

De verstek geleider ziet er robuust en solide uit. De graden verdeling is niet 100% nauwkeurig maar ik heb van Incra reeds een V120 die 100% correct is keer op keer tot op 1/100 mm
Mijn huidige zaagtafel is een wolfcraft universeel onderstel met een Powerplus handcirkelzaag onder gemonteerd met een Bosch pro zaagblad erin. Is een redelijk brak systeem. Vandaar dat ik iets beter wou.

Als afkort geleiding gebruik ik nu een combinatie van ProClamp en Incra Track.

Ik ben op zoek naar een goede afkort geleider die past op de makita. Of een deftig model om zelf te bouwen. Liefst een die geen speling heeft. en waarin als het kan aan de bovenkant een T-track inzit.
Maar dat is geen ramp want dat is er snel op gemonteerd.

Waar vind ik een goed afkortgeleider-system? Of een goed plan voor eentje te bouwen.
Heb reeds wat zitten zoeken via google onder de term Rip Fence. Maar steeds Amerikaanse systemen.
Die heel duur zijn in transport naar België.

Iemand een idee?

Groeten,

Osa2
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.