Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Oud Metabo 5348 zaagtafeltje (1980)

Te koop / te ruil: Metabo Zaagtafeltje

Wie kan ik blij maken met een oud zaagtafeltje? Het typenummer is Metabo 5348 en dit tafeltje komt uit 1980. De motor is 550W en de afmeting van de zaagtafel is circa 53 x 80 cm. Er zit nu een blad in van 190 mm met 16 tanden. De hoogte en hoekinstelling werken nog goed, maar moeten gesmeerd worden.

Het zaagtafeltje heeft 2 probleempjes:
    - Het spouwmes zakt naar beneden als je zaagt. Dat zou normaal onder de zaagtafel vast moeten zitten, maar zit nu los. Ik kan niet zien of er gewoon een boutje ontbreekt of dat er iets meer mist.
    - Er zit een lichte slinger als je zaagt. Het is mij niet duidelijk of dit in het blad zit of in de as.

De zaagtafel kan afgehaald worden in Maastricht voor €25, een aantal flesjes Sneeuwuil van brouwerij het Uiltje, Wera Joker ring/steeksleutel (nr 13 en 15), gecombineerde winkelhaak of een klein schaafje. Of stel iets anders voor.....

Ziet er behoorlijk netjes en solide uit. Maastricht is mij helaas iets te ver (Den Haag).

Op zich heb ik best veel interesse alleen twijfel ik een beetje over het wiebel in het blad of as. Hoe erg is dit ongeveer? Een klein beetje is natuurlijk niet erg.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Lijkt mij heel geschikt. Je krijgt een pb.

Gr. Hubert

Het zaagtafeltje is gereserveerd voor Hubert.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lars. Bekijk Berichten
    Op zich heb ik best veel interesse alleen twijfel ik een beetje over het wiebel in het blad of as. Hoe erg is dit ongeveer? Een klein beetje is natuurlijk niet erg.
    Vandaag heb ik het getest met een zaagblad van mijn invalzaag en de wiebel is bijna helemaal weg. Het lijkt dus voornamelijk in het zaagblad te zitten.

Het spouwmes heb ik vastgezet met een bout en wat ringetjes en het probleem is daarmee opgelost.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert Bekijk Berichten
    Lijkt mij heel geschikt. Je krijgt een pb.

Gr. Hubert
    Je hebt een PM en mail terug.

De Metabo is verkocht!

Forum Rechten