Niet alles gaat altijd goed bij onze welbekende houtdraai Youtubers

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Er zijn een paar gouden regels welke belangrijk zijn om op te volgen en juist zien dat het fout kan gaan is de beste leermeester, dan verwacht je het en kan je er rekening mee houden.

Lees vooral hoe je beitels te houden en elke soort beitel heeft zijn eigen gebruik.
Begin met cilinders draaien, kleine voorwerpen.
Gebruik bescherming.
Grote werkstukken niet onnodig snel laten draaien.

En de pro's hier kunnen je nog veel meer vertellen.

Het is juist een prachtige hobby lemen, maar zoals met alle machines, je moet blijven opletten. Bij mij is er ook wel eens een stukje hout weggevlogen, maar met die vogelhuisjes en pennen van mij valt het nog mee met het gevaar tot nog toe.

Ik heb bijvoorbeeld een 2e hands zaagtafel in de schuur staan welke ik nog nooit gebruikt heb, ik heb een soort van angst voor dat ding, ik vraag dan ook altijd bij Rick hout van bepaalde maten op of wacht daar juist op in de mailings van hem.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
209
7
65
Drachten - Buitenpost.
Valt mij nog mee, ik zie geen bloed of botbreuken. Laat je leven niet beheersen door angst maar gebruik je hersens wel goed en weet waar je mee bezig bent.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ja, dat weet ik wel dat ik hier goede raad zal krijgen. Daar vertrouw ik ook op als het zo ver is. Gebruiksaanwijzingen worden hier ook van a tot å gelezen. ( in NL komen we niet verder als de z, maar hier kan ik nog een stukje door ;))
Maar ik ben wel blij met de waarschuwing. En als ik die dingen leuk zie wegspringen in het filmpje, dan gaat er bij een alarmbelletje dat het ook anders kan aflopen => voorzorgsmaatregelen.

Sommigen zullen zeggen, laat je leven niet door angst leiden. Pracht cliché, waar je iemand flink mee tegen de schenen kan schoppen.
Als je 25 jaar na dato nog met de ellende zit omdat zogenaamde fijne collegae daar een andere grens in hadden dan jij, dan piep je wel anders.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Hoe herkenbaar, eerst een vloek dan de teleurstelling en daarna toch weer vrolijk opnieuw beginnen.
Maar als dit jou kostwinning is dan overheerst denk ik vooral de vloek en de gedachte aan de verloren tijd.

Veel draaiplezier. Rien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.