Schuurboog

P

Pel

Guest
Kwam deze foto tegen, is m.i. makkelijk te maken, misschien dat iemand er iets aan heeft, maar ik weet niet of het wel handig is?

Schuurboog.jpg

Groet Pel.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Huh? Ziet er een beetje uit als een oplossing op zoek naar een probleem. Ik heb nog geen moeite om een stukje schuurpapier met mijn vingers vast te houden.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Grappig, mijn vrouw kwam gisteren met hetzelfde plaatje.
Dezelfde avond ontdekte ik dat gewoon een lange strook schuurlinnen nog veel handiger is, zolang je het werkstuk maar vast kunt zetten om met 2 handen te werken.
Met een strookje schuurlinnen (of een verknipte schuurband) kun je helemaal rond een onderdeel schuren.
Ik heb gisteravond zo een handvat voor een zelfbouw schaaf (post volgt nog) afgewerkt in 5 minuten.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ja zo doe ik het ook altijd. Gewoon een lange strip schuurlinnen (scheurt minder snel dan schuurpapier) strak trekken en dan langs de rondingen heen en weer halen zoals je een schoenenpoetser ziet werken.
 
P

Pel

Guest
Als je de boog in de werkbank vast zet, dan werkt het m.i. wel, je hebt dan twee handen om het werkstuk af te ronden?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.