Hout, het blijft je verbazen.

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
In de botanische tuin van Leiden staat de oudste van Europa. Is in vele opzichten een bijzondere boom, zie wikipedia.


Bij mijn oma in Rotterdam staan er ook een aantal, ook de vrouwelijke variant en de vruchten stinken enorm!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Bijzonder en frapant: ik "ken" een van die bomen, namelijk die in shukkeien park. In de tachtiger jaren ben ik voor mijn werk veel in Japan geweest en tijdens vrije tijd had ik de gelegenheid een beetje rond te kijken. In '86 was ik oa in Hiroshima en Nagasaki, ik wilde daar een aantal zaken zien die te maken hadden met de atoombommen. De eigenaar van de ryokan in Hiroshima waar ik logeerde vertelde over het park en de boom en vond dat ik daar heen moest, dus dat heb ik gedaan. Ik herinner me dat er een verweerd houten bordje bij stond met Japanse tekst en een (zeer summiere) Engelse vertaling, die vertelde dat deze boom de verwoesting had overleefd. Omdat de meeste Japanse bezoekers over het hekje stapten om een hand op de stam te leggen heb ik dat ook gedaan en dat was onverwachts een emotioneel moment, maar nooit meer echt aan gedacht tot ik de post hierboven las.

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.