Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Hout, het blijft je verbazen.

In de loop der jaren heb ik een boel geleerd over houtsoorten, maar wat de onderstaande link laat zien is totaal nieuw voor mij! Sterke bomen, laat ik nu zo een (jong) exemplaar in de tuin staan hebben ook

http://kwanten.home.xs4all.nl/hiroshima.htm

Dat moet wel echt een sterke boom geweest zijn! Wel een mooi verhaal
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Bedankt voor het delen
    erg leuk om te weten en ik heb zelf ook een jonkie staan
    dit was miljoenen jaren geleden toch nog een naaldboom?
    Mvg tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

De Ginkgo biloba is een conifeer.

In de botanische tuin van Leiden staat de oudste van Europa. Is in vele opzichten een bijzondere boom, zie wikipedia.

Bij mijn oma in Rotterdam staan er ook een aantal, ook de vrouwelijke variant en de vruchten stinken enorm!

Gingko alert.
    Waarschuwing.
    Kennelijk gooien ze die bommen waar gingko's staan..................
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Bijzonder en frapant: ik "ken" een van die bomen, namelijk die in shukkeien park. In de tachtiger jaren ben ik voor mijn werk veel in Japan geweest en tijdens vrije tijd had ik de gelegenheid een beetje rond te kijken. In '86 was ik oa in Hiroshima en Nagasaki, ik wilde daar een aantal zaken zien die te maken hadden met de atoombommen. De eigenaar van de ryokan in Hiroshima waar ik logeerde vertelde over het park en de boom en vond dat ik daar heen moest, dus dat heb ik gedaan. Ik herinner me dat er een verweerd houten bordje bij stond met Japanse tekst en een (zeer summiere) Engelse vertaling, die vertelde dat deze boom de verwoesting had overleefd. Omdat de meeste Japanse bezoekers over het hekje stapten om een hand op de stam te leggen heb ik dat ook gedaan en dat was onverwachts een emotioneel moment, maar nooit meer echt aan gedacht tot ik de post hierboven las.

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger Bekijk Berichten
    Gingko alert.
    Waarschuwing.
    Kennelijk gooien ze die bommen waar gingko's staan..................
    vr.gr. Jan Pranger.
    Hier ten lande gaat het gevaar eerder komen van een "scheurtjes"centrale, er staat er zo eentje op 15km van de deur

Forum Rechten