handschoenen

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Misschien is het al eens besproken, maar ik kon het zo snel niet vinden; heeft iemand tips voor goede handschoenen voor houtbewerking? Ik begin het splinters trekken eigenlijk een beetje zat te worden en ook de kleine sneetjes bij vlakken/haaksen door gripverlies is wat irritant.

Als iemand tips heeft voor handschoenen die goed antislip zijn en hoog draagcomfort hebben dan hoor ik het graag.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Ik werk met veel verschillende soorten hout, het meeste is eiken op het moment, maar ook noten, hard maple, es, iep, plataan etc. komt met enige regelmaat langs.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Zoek eens naar Ox-On Oflex handschoenen, ik gebruik ze zelf bij het klimmen en qua grip vind ik ze ideaal
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.758
731
Enschede, Twente
Wat men 'goed' vindt verschilt vaak. Je kunt het beste naar een goede vakwinkel gaan en de handschoentjes ter plekke passen en aanvoelen.

Maar toch: ik gebruik diverse soorten handschoenen. Schildershandschoenen, japanse katoenen, gerubberiseerde, huishoud, klus (die met de suedestukken, voor in de tuin) en latex. Hebben elk hun toepassing.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Misschien is het al eens besproken, maar ik kon het zo snel niet vinden; heeft iemand tips voor goede handschoenen voor houtbewerking? Ik begin het splinters trekken eigenlijk een beetje zat te worden en ook de kleine sneetjes bij vlakken/haaksen door gripverlies is wat irritant.

Als iemand tips heeft voor handschoenen die goed antislip zijn en hoog draagcomfort hebben dan hoor ik het graag.

Let op met handschoenen aan een houtbewerkingsmachine, ik vind het onveilig ik werk al 55 jaar met hout, maar aan de machine zal ik never nooit handschoenen dragen.
En een splintertje komt er altijd wel uit.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Met goed sluitende handschoenen en goede machinebeveiliging valt het gevaar volgens mij nogal mee. Ik werk ook liever zonder, maar ik mis bij vlakken van grotere stukken vaak grip en dat is vervelend werken. Beetje extra zou prettig zijn.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Is er ergens in de randstag toevallig een zaak die een breed assortiment heeft liggen? Ik zou graag eerst even passen, heb niet de grootste handen en wil zeker geen loszittende handschoenen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Kijk! Dat zijn de adresjes!
5 minuten rijden vanaf onze werkplaats, ik kom er bijna langs vanaf de A15, thanx!
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Splinters gewoon accepteren en een goede laag eelt kweken ;)
Elke soort handschoen doet het contact met je materiaal verminderen
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Ik heb 1 keer met mijn vingers in de vlakbank gezeten,gelukkig is het goed afgelopen enkele kleine topjes eraf .
Dus nu draag ik steeds hand schoenen met een rubberen onderlaag te verkrijgen bij Action voor € 0,85 per paar dus wat tobben we nog.

Simon
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Zal ook even bij de action langlopen dan, altijd handig om handschoenen te hebben die je zonder rotgevoel weg kunt gooien.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Bij de Hornbach hebben ze handschoenen van FerdyF. Dit zijn top kwaliteit handschoenen, in meerdere maten verkrijgbaar. Ik heb de mechanic voor regulier werk, en de gripper (jaja) met van die gele antislipdopjes. Dit zijn eigenlijk verhuishandschoenen, maar wellicht voor jouw ook bruikbaar.

Ook de Welkoop/Boerenbont verkoopt de betere werkhandschoenen.

Met machines zou ik wel blijven oppassen, als je handschoen eenmaal wordt gegrepen, gaan je vingers er achteraan. Je hebt dan niks meer te vertellen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Volgens mij is het met handschoenen hetzelfde als met kleding, ze moeten goed aansluiten anders wordt het link. Vandaar dat ik ook goed passende handschoenen zoek.

Weer 2 opties erbij om te gaan shoppen. Beide ook redelijk.in de buurt. Toch wel handig die randstad zo af en toe....
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
welk type er ook gesuggereerd wordt hou er rekening mee dat in vele gevallen bij het machineren de fabrikant verbiedt om handschoenen te dragen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.