Creating modern furniture

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Dit boek van dona z. Meilach uit 1975 san diego state university california gescoord bij de kringloop .
Ze zaten natuurlijk midden in de flowerpower in 1975 en dan ook nog in california :cool: maar de meubels in dit boek zijn het bewijs van overmatig LSD gebruik ik heb zelden zulke freaky meubels gezien
Nou wil ik jullie natuurlijk laten meegenieten ik weet alleen niet of het is toegestaan om fotos hiervan te posten ?
Tevens staan er zeer goede houtsoorten overzichten met al hun eigenschappen in , het gebruik van gereedschappen en hoe zelf dit soort meubels te creëren met overzichten van verbindingen alles uitgebreid gefotografeerd
Mocht je er aan kunnen komen zal ik het zeker doen !
 
P

Pel

Guest
@Pine, ik denk niet dat dona z. Meilach uit 1975 san diego state university california, bezwaar aan gaat tekenen als hier enkele foto's van haar meubels worden vertoond? Mocht dit onverhoopt toch zo zijn dan halen we ze er maar weer vanaf.

Groet Pel.
 

Joerai

Actieve deelnemer
28 jan 2015
39
0
Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden in ieder geval! Ik hou we age achtige stijltjes!
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
er staan meer dan 600 foto's in dus ik heb maar een selectie gemaakt

IMG_0442.jpgIMG_0443.jpgIMG_0444.jpgIMG_0445.jpgIMG_0446.jpgIMG_0447.jpgIMG_0448.jpgIMG_0449.jpgIMG_0450.jpgIMG_0451.jpgIMG_0452.jpgIMG_0453.jpgIMG_0454.jpgIMG_0455.jpgIMG_0456.jpgIMG_0457.jpgIMG_0458.jpg
alle vakinformatie van fineer lijm soorten afwerking gereedschap heb ik nog niet benoemd maar ook dit komt uitgebreid aan bod
ik zal nog wel wat meer laten zien
 
P

Pel

Guest
Pine, sommige zwart wit foto's zijn erg onduidelijk, maar er zitten wel veel mooie vormen tussen waar je als houtbewerker / houtsnijder zeker respect voor zult hebben wat ze toen maakte.

Dit vond ik wel leuke power flower stoeltjes, love peace harmony.

Groet Pel

IMG_0446 new ache bij gesneden.jpg
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Jammer genoeg krijg ik de fotos niet goed scherp erop met mijn 10 jaar oude camera :(
Tijd voor wat nieuws :)
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Tjeemig de peemig, helemaal te gek. Nee, alle gekheid op een stokje: dank voor deze vondst met groovy meubels!
 

Joerai

Actieve deelnemer
28 jan 2015
39
0
Zo, dat is wel heftig allemaal! sommige meubels zijn ronduit bizar! Bijzondere verzameling in zo'n boek!
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Ik vind het zelf helemaaaal tewouwieeei :cool:
Denk ik dat ze toen der tijd dachten :D
 

Topaz

Nieuw lid
Modern furniture

[QUOTE = Pine; 185 656] I find it helemaaaal tewouwieeei :cool:
I think she thought when the time :D[/ QUOTE]
Many modern workstations and office desks come with built in storage solutions like overhead cabinets, shelves and drawers.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Leuk dat dit gepost is, had 'm tot nu toe gemist.
Deze meubels zijn wel helemaal space en far out om maar even in de terminologie van toen te blijven.:)
En natuurlijk ontbreekt een smiley ook niet.
't leuke vind ik dat het toen nogal organische vormgeving was, waarschijnlijk een beetje op de hippie periode geïnspireerd.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Graag gedaan !
hoop dat het inspiratie oplevert !
Met een jointje erbij begrijp je de vormgeving beter ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.