Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Betonnen trap bekleden met eik

Voor de euwigdurende renovatie van ons huis wil ik graag een kleine trap waar de stenen aan vervanging toe zijn bekleden met eik (heb nog meer dan voldoende mooie, droge eik gerecupereerd vorig jaar)

Wat is nu de werkwijze voor zoiets? Allereerst de oude stenen verwijderen natuurlijk, maar dan?

Ik dacht op de beton osb platen te bevestigen (met pluggen, of met constructielijm bvb?) en dan daarop de eiken planken te nagelen? Het gaat om 4 treden, dan een vlak stuk van 2meter lang en dan terug 3 treden.

Hoi Tomtesteron,
    Vorig jaar heb ik ook mijn trap aangepakt en het geheel bekleed met 15 mm massieve eiken planken. Ik heb de trede en stootkant aan elkaar verlijmd en later als geheel gemonteerd. Dit monteren ging gemakkelijk met Fix All flexibele kit van Soudall.
    Succes Nol.

Ik zo die vloer laten liggen en alleen die vreselijke plinten verwijderen! Soms is hout beter, soms.......
    Met vriendelijke groet, Ronald

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunto Bekijk Berichten
    Ik zo die vloer laten liggen en alleen die vreselijke plinten verwijderen! Soms is hout beter, soms.......
    die "plinten" gaan er zowiezo uit...

De vloer lijkt op foto misschien nog ok maar er staan veel te veel ringen in die er niet meer uit te krijgen zijn.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Liggen daar zwart marmeren platen op?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Liggen daar zwart marmeren platen op?

Groet Pel.
    ik denk het, ben er niet zeker van maar waarschijnlijk is dat marmer ja. De vensterbanken zijn/waren hier ook wit marmer.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Dat is toch dood zonde om die te vernielen, als je advies vaagt bij een steenhouwer die weet m.i. hoe je de trap en de vloer als nieuw krijgt, ik zou er dan wel een ander plint op zetten.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Dat is toch dood zonde om die te vernielen, als je advies vaagt bij een steenhouwer die weet m.i. hoe je de trap en de vloer als nieuw krijgt, ik zou er dan wel een ander plint op zetten.
    Dat bedoel ik dus. Het is met natuursteen net zoals met houten vloeren: ze zijn pas echt mooi als je kunt zien dat er op geleefd is. Je moet de historie eruit af kunnen lezen.

Niets zo mooi als een oud kasteel waar je op sloffen doorheen kunt banjeren....
    Met vriendelijke groet, Ronald

Forum Rechten