Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Hoe deze handgreep maken?

hallo,

Ik ben een paar lades aan het maken waarvan het frontpaneel in steigerhout is en ik zou daar graag handgrepen in maken zoals op de bijgevoegde foto. Doe ik dat best met een bovenfrees en moet ik daar een bepaalde frees voor gebruiken?
    Alle tips zijn welkom!
    handgreep.jpg

t slotfrees.jpg

Het zou kunnen dat het met een t-slotfrees met mal is gebeurd. Ik weet het niet, want ik heb zoiets nog niet gemaakt.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je dan maar genoeg materiaal laat zitten waar je de lade open trekt, steigerplanken is nou niet het beste hout, om eerlijk te zijn is het een van het slechtste hout wat er verkrijgbaar is. Waai bomen hout noemden wij dat vroeger, daar worden dan steiger planken van gemaakt.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Dank je Pel,

Maar mijn vraag is niet of steigerhout goed of slecht hout is, ik vraag enkel hoe ik zo'n handgreep moet maken...

@ Pel. Dat het uw persoonlijke smaak niet is, doet niets af aan de voorkeur.
    Als het hout zo slecht is, waarom lopen er dan dagelijks duizenden mensen overheen?

http://www.cmtonline.eu/cmt-bovenfre...eepfrezen.html
    ook ik heb twijfels bij dit hout. Recht toe rechtaan prima ieder zijn smaak. Of de kwaliteit van het hout zo'n greep aankan. De tijd zal het leren.

Ik heb zoiets dergelijks een keer gemaakt. Toen heb ik gebruik gemaakt van een vals frontje waarin ik de handgreep heb uitgefreesd en met een 45 graden frees afgeschuind. Dit frontje heb ik op het gedeeltelijk geschilderde laatje geplakt. Gedeeltelijk want anders lijmt het niet zo goed.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik zou dan een zwaluwstaartfrees gebruiken, hou je wat meer body over van het hout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobmartin Bekijk Berichten
    t slotfrees.jpg

Het zou kunnen dat het met een t-slotfrees met mal is gebeurd. Ik weet het niet, want ik heb zoiets nog niet gemaakt.
    Als je deze frees gebruikt krijg je een groot begingat, of je moet vanaf de kant van een plank beginnen....

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobmartin Bekijk Berichten
    @ Pel. Dat het uw persoonlijke smaak niet is, doet niets af aan de voorkeur.
    Als het hout zo slecht is, waarom lopen er dan dagelijks duizenden mensen overheen?
    Ik denk dat Pel z'n opmerking wel degelijk relevant is.
    Er lopen ook dagelijks mensen over het gras, maar om daar nou een handvat van een lade van te maken wordt erg lastig hoor.

't Is een waarschuwing dat het zielig is als je dagen bezig bent een mooie lade te maken, en dat ie dan na 5 keer stuk is.
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten