Traagheid forum ?!

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Sinds gisteren is het forum bij mij erg traag, ervaren anderen dit ook ?

Windows 7 home premium
Browser: google chrome

Andere sites lopen wel gewoon door
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Nope geen problemen. Niet vandaag maar ook gisteren niet.

OS: Debian Jessie
Browser : Iceweasel ( = Firefox)

Vreemd dat je het alleen bij dit forum hebt, anders zou ik zeggen leeg je geheugen van de brouwser eens. ( cookies geschiedenis en wat voor onzin google nog meer opslaat)

Ik zie wel dat er een of andere avantor ofzo zit te spammen, misschien dat daarmee virusscanners druk aan de gang gaan bij je?
Kan ik niet testen/controleren, ik heb geen virusscanner. ( niet nodig met Linux;))
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Nee, geen problemen. Niet op de pc (FireFox), ipad of iphone.

Chrome werkt sowieso niet zo best. Bij internetbankieren gaat het scrollen niet goed, en met sommige webformulieren loopt het ook niet lekker. Met andere webbrowsers heb ik daar geen last van.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nou hier is het toch steeds mis

2 laptops, 2 verschillende browsers op de ene laptop, 1 op de andere
1 Ipad en 1x gsm met mobiel internet (wifi uitgeschakeld) maar bij allen ervaar ik regelmatig dat de boel stagneert

Zo gaat het een aantal pagina's goed, zo blijft de boel 30 seconden of langer laden voor dat volgende pagina er staat
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Aan het forum en/of de server is niks veranderd. Er zijn wel een reeks spammers door de beveiliging heen gekomen (grrr) die is inmiddels aangepast, maar dat heeft alleen betrekking op het registreren. Het is wel redelijk druk op het forum, gemiddeld wordt het forum elke 30 dagen ruim 100 duizend keer bezocht en worden er maandelijks zo'n 750 duizend pagina's bekeken. Maar dat zou niet merkbaar moeten zijn dat het forum traag wordt.

Als iemand spam krijgt van een gebruiker, stuur dan even een berichtje.

jaap
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Ik moet nu iedere keer inloggen via mobiel en hij houdt de settings niet vast. Iemand daar verder ook last van?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het is na 2 dagen traagheid weer terug bij het normale, misschien hadden die spammers toch meer invloed dan alleen op het registreren
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik moet nu iedere keer inloggen via mobiel en hij houdt de settings niet vast. Iemand daar verder ook last van?

Ja zoiets heb ik ook, maar als ik bij inloggen 'onthoud mij' aanvink doet ie het wel goed ( dacht ik). Eerlijk gezegd let ik er niet zo op. Ik log gewoon weer in.
Let wel: ik gebruik alleen mijn computer. Met mijn Siemens S55 kan ik niet internetten.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Bij mij springt het forum steeds terug naar de mobiele versie en ik moet steeds opnieuw inloggen.
Ik heb verder geen settings gewijzigd, dus ik snap niet waarom dat nu opeens gebeurd...
 

Boo

Actieve deelnemer
Hallo

bij mij was/is het ook al weken tobben, eigenlijk alleen met deze site.
De homepage gaat nog maar dan loopt het om de paar keer klikken vast.
Ik moet zeggen dat het vandaag beter lijkt te gaan, even afkloppen...
Hier ook ziggo en ongeacht welke laptop.

groeten Bo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.