Minibieb, bibliotheekkast voor boekenruil

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
931
Leeuwarden
Dan gelijk nog maar een paar foto's van het vervolg van dit project:)

image.jpg


Toch maar wat isolatie er in tegen druipende wanden en dakje
image.jpg

De aan weer en wind blootgestelde kanten van het dak wil ik wat extra beschermen door her een hardhouten latje in te lijmen. Daarom de kant met een puntfreesje uitgefreesd, waar een latje ingelijmd word.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
931
Leeuwarden
Vooraf even goed controleren hoe de passing van de dakplaatjes is, daarna de eerste verlijmen en vastschroeven en vervolgend de tweede er tegenaan en een paar klemmen er op om de lijm er even goed tussenuit te knijpen:D:p

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Hier een overzicht van de kast met het deurtje van 1e kwaliteit merantie. Daaraan een sponning gefreesd rondom, om inwaaiend regenwater tegen te gaan. Het plexiglas raam is in een groef gezet met siliconenkit tegen rammelen en indringen van water.
image.jpg

Tot zover, de laatste foto's komen dan over enkele dagen....

Fons
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
931
Leeuwarden
De kast moet ook nog "hangen"

Inmiddels is besloten dat de kast aan een tweetal verkeersbordpalen komt te hangen. Ik heb gezocht naar beugels om de kast daar aan te hangen en kwam de beugels tegen om het neuswiel van een aanhanger vastzetten. Bij Sybshop 4 stuks voor € 3,50/stuk gehaald. Zie hier de constructie die ik heb bedacht om de kast op te hangen. De handel er uitgehaald en wat M12 bouten met borgring er voor in de plaats en de kast kan opgehangen worden.

Fons

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
931
Leeuwarden
Minibieb geplaatst en in gebruik genomen

Vanmiddag tussen de buien door hebben we de minibieb opgehangen aan de al geplaatste palen. Deze is gelijk door een aantal wijkbewoners in gebruik genomen. De eerste boeken kunnen worden geleend!

Weer een klus geklaard!

Fons

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Das een leuk projectje geworden Fons! Is dat een afbeelding van Havank wat er op zit of is het een selfie na gedane arbeid? ;)
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
931
Leeuwarden
Hahaha.... Fons en selfies:D:D:D Het is zelfs een product van nijvere handenarbeid, wat zeg ik: ouderwets figuurzagen!!

Op speciaal verzoek van het wijkbestuur, omdat ons wijkje naar schrijver van "de schaduw" genoemd is, met dank aan Dick Bruna.

image.jpg

image.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.