Veritas bevel up (low angle) jack plane

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Dag mede forummers,

Omdat ik zat te worstelen met wisselende nerf richtingen in mijn esdoorn (zie hier) en mijn Stanley 3 en 4 er niet mee overweg konden, moest er wat anders komen.....(elk excuus is natuurlijk goed om mooie nieuwe tools te kopen - maar nu had ik echt een echte reden ;-))
Na wat rondzoeken op met name Youtube, heb ik gekozen voor een Veritas jack schaaf. Die had ten opzichte van de Stanley #62 en alle derivaten daarvan, de meeste vernieuwingen - die mij ook allemaal aanspraken.
Ik heb gelijk een 50gr. beitel er bij besteld (voor moeilijke nerf).
Wat een mooie schaaf!! staat de blinken tussen mijn Stanley collectie, maar werkt ook als ik hoopte: erg mooi en gecontroleerd.
veritas.jpg
schaven.jpg


Nou ja, jullie snappen het vast: mijn weekend was weer goed en ik heb de armen flink getraind :p

Met hartelijk groet, Guido
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooie schaaf Guido, jammer dat de foto op zijn kop staat, heb hem gedraaid, kunnen we die mooie schaaf beter bewonderen.

veritas.jpg
Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Dank je wel Pel, ik neem er meestal nog weer extra de tijd voor - maar die ontbrak me gisteren even....;-))
Groet, Guido
 
P

Pel

Guest
Pracht van een schaaf Guido!

@Pel, de foto is omgedraaid maar de schaaf ziet er precies hetzelfde uit hoor.:)

Ze stonden eerst op de kop Guido heeft ze daarna recht gezet, er zijn sommige forum leden die daar problemen mee hebben vandaar. En ik vond dat die mooie schaaf na het recht zetten beter te bewonderen was. en inderdaad Willem ze ziet er hetzelfde uit;)

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
zou kunnen, ik maak er graag een sport van om zo'n aanschaf zo goedkoop mogelijk te krijgen, tevens gaat mijn voorkeur uit naar de MP-V11 staal beitels, deze kon ik zo niet vinden bij Baptist en wel bij fine-tools voor dezelfde prijs als A2 staal bij baptist
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Mooi hoor
Ik heb zijn kleine broertje
Een genot om mee te werken
Mooie collectie hoor
Veel plezier er mee Mvg Leroy
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Beetje late reactie, maar ik kocht het inderdaad bij Baptist: ik wilde het snel hebben, en dat lukte: de volgende dag al geleverd ;-))
Ik koop regelmatig bij Fine Tools, maar die had deze schaaf niet in voorraad, ook bij Axminster (beste prijs) was dat zo.
Vwb het staal ben ik afgegaan op Paul Sellers: bij deze bevel-up ijzers is er al heel veel staal te slijpen (qua mm2 in vergelijk met bv een Stanley ijzer) en de stand tijd vs de tijd om te slijpen (b)lijkt het MPV11 niet beter te worden....maar ja, wellicht is dat wel zo.
Any way: ik ben blij met het machien en met het A2 :cool:
20160314_191947.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.