Mijn 2e Roubo werkbank, in hard maple en walnut. Met tooltray

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zo Guido, da's een hele mooie werkbank, pracht van een ding!
Mijn bank is ook deels van maple maar walnut.........echt iets om te showen in Fine Woodworking.
Je weet wel, inzendingen van de maand op de showpagina.
Bijna zonde om erop te werken, die kan beter in een toonzaal.
 
Laatst bewerkt:

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Dag Sidney,

Ik denk dat het ongeveer 15 dagen werk is, dus zeg maar 150 uur - inclusief alles.
Dank voor je compliment!
Er staan trouwens weer een paar nieuwe foto's hier: Google foto album. Vandaag volgt vast nog wat meer ;-)
goed weekend, Guido


- - - Updated - - -

Ik heb gisteren nr.1 gezien, mooi hoor !
Dank je wel Toxiq - fijn om te horen!
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Dank Rick, ook voor het poseren naast de eerste lijm slag ;-))
Ik hoop vandaag foto's te plaatsen als het helemaal afgewerkt is - dan springt de combi er helemaal uit!! :p

goed weekend, Guido
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@guidovanalphen,

Wat een prachtige werkbank en een mooie fotoserie van de voortgang.
Ik zie op de foto's dat je de gaten in het blad eerst boort met een boor in een standaard en daarna met een handboor.
Is dit om recht te beginnen en daarna met de handboor omdat die boor langer is ?

Mvg,:).
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Dag Spaander,

Ja, dat klopt - ik heb een 19mm Fameg Forstner boor, maar die is vrij kort. Het verleng accessoires daarvoor is ook nogal kostbaar.......
Met de boorstandaard - die ik gedraaid heb, zowel de kop tov de voet als de as waarlangs de kop loopt - tegen een balk houdt ik de rij kaarsrecht. Met een afstandsblokje van 125mm houdt ik de afstanden tussen de gaten uniform.
Het laatste stuk doorboren doe ik dan met de hand met een 19mm slangeboor- de lijmklemmen zijn om tear out onderaan te voorkomen: een stukje hout tegen het onderblad geklemd.

Dank je wel voor je waardering!

Fijn weekend, Guido

- - - Updated - - -
@Rizz
Wauw, dank dank....:eek:
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Bijna klaar

Er zijn een paar nieuwe foto's - hier 1 van de laatste: nog 1 schuurbeurt nadat de olie droog is, en dan is het helemaal af!
roubo 2 af.jpg
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Zooo, dat is me een mooie werkbank. Je mag hem wel hier afgeven. Ik zal hem wel veilig en schoon houden :). Zijn alle verbindingen met de hand gedaan? Want dat zijn een stel mooie zwaluwstaarten in het eindstuk!
 
P

Pel

Guest
Vakmanschap is meesterschap Guido, een prachtige maar m.i. ook een handige werkbank.

Groet Pel.
 

sippe

Nieuw lid
21 dec 2014
8
0
Echt mooi! Vraagt om gebruikt te worden (in tegenstelling tot wat sommigen zeggen, gebruikssporen geeft zijn charme...)

Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.