Padoek kistje polijsten

tomasolaerts

Actieve deelnemer
5 aug 2010
33
0
Dag allemaal,

Ik ben enkele dagen geleden begonnen met het maken van een juwelenkistje + bijpassende spiegel uit padoek.

Nu dat bijna zijn definitieve vorm krijgt, ben ik aan het denken hoe ik dat hout het best tot zijn recht laat komen.

Ik zou alles willen polijsten ed.. Ik heb al veel opzoekwerk gedaan, maar steeds kom ik websites tegen die hiervoor machines gebruiken (en die heb ik natuurlijk niet).

Nu is mijn vraag: Hoe kan je het best relatief ruw hout tot een gepolijste vorm krijgen?

Ik heb ook geen idee met wat voor korrel ik moet voorschuren..

alvast bedankt!
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Dit gaat over politoeren. Voor mij is dit de meest edele afwerking die er bestaat, maar ik kan moeilijk geloven dat je leert politoeren aan de hand van voorgaand bestand. Politoeren leer je van iemand die het onder de knie heeft. Er zijn zoveel zaken die kunnen misgaan en zoveel dingen waar je moet op letten. Ik heb het geleerd van een meubelrestaurateur en pas het nu regelmatig toe op muziekinstrumenten. Maar ik ben blij dat ik nog regelmatig vragen kan stellen aan ervaren bouwers en leer nog elke keer bij.

Mijn advies: Zoek iemand in je buurt die kan politoeren en vraag of hij/zij het je wil leren.
Je hebt er enorm veel voldoening van!

Een site met veel nuttige info hierover: http://www.politoeren.com
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Ik denk dat er wel degelijk politoeren wordt bedoeld. Volgens mij is polijsten namelijk geen bewerking die bij hout past maar meer bij metaal,steen, glas e.d. 'In de buurt iemand zoeken die dit kan en je dit wil leren' zal niet meevallen. Bijgevoegd artikel geeft al een behoorlijke indruk over de bedoeling van eea. Met de nodige informatie zijn mensen vaak zeer goed in staat om zichzelf iets te leren. Ik zou in ieder geval niet gelijk op het nieuwe kistje gaan oefenen. Maar dat spreekt voor zich neem ik aan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.