Behandeling

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi,
Ik ben een salontafel aan het maken en als blad gebruik ik eikenhouten wagondelen. Wat denken jullie? Zal ik deze nog behandelen of niet. Ik wil wel graag de originele look behouden.

Alvast bedankt,
Aaron
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Elke behandeling van hout heeft tot gevolg dat er iets van verkleuring optreed. Nadeel van wagonplanken is dus dat je de 'oude' look niet behoud, ook komt er veel afwerkmiddel in de groeven en scheuren. Dit lijkt mij niet erg mooi.
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Bedankt Martijn.
Van mij hoeft ie ook geen behandeling maar was benieuwd naar de meningen van anderen.

groeten,
Aaron
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als je het spuit met lak valt het wel mee wat er in de groeven komt
Hey SilverApe, ook een Lelystedeling ;-)
 

Matthijs2

Nieuw lid
11 jan 2016
8
0
Ik heb twee jaar geleden een massief eikenhouten badkamermeubel gemaakt en dit behandel met Rigostep Skylt Ultramat. Geweldig spul, ziet er echt onbehandeld uit en is erg goed beschermd.
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hey Toxiq, ja klopt. Is niet ver voor mij om een keer je mancave en je nieuw aangeschafte Jet vandikteschuurmachine te komen bewonderen ;-)

Ik ga kijken wat ik ga doen. Die Rigostep Skylt Ultramat ziet er goed uit maar is behoorlijk aan de prijzige kant. Volgende keer beter incalculeren.

Bedankt iig voor de tips.

Groeten,
Aaron
 

robjanssen

Nieuw lid
20 feb 2015
11
0
Hallo,
Ik heb een salontafel en tuintafel (onder een afdak) gemaakt van eiken wagonplanken . Beiden drie maal gelakt met trae lyx ultra mat. Perfect. Lijkt Onbehandeld. Bestel de lak bij budget verf.nl , scheelt behoorlijk t.o.v. de verfwinkel.
Gegroet Rob
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi Toxiq, wie weet binnenkort een keer :)

@robjanssen, bedankt voor de tip (ook de website).

groeten,
Aaron
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Skylt (die witte fles) kun je hier in Lelystad kopen bij kwaliteitparket.nl
Ik meen dat het 35 euro was voor een fles (liter ?) dat is dus goedkoper dan die Trae lyx
Op hun site zie ik hem niet staan, maar 1 van de medewerkers liep er mee rond, toen heb ik het gevraagd
Ze hebben wel andere types op hun site staan, even een belletje aan wagen dan weet je meer
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Oke, ik bel ze even. Ik weet nog steeds niet of ik het ga behandelen maar goed informeren en de opties weten kan geen kwaad.

groeten,
Aaron
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.