Winkel in België

Hofa

Nieuw lid
4 mrt 2016
6
0
Dag iedereen,

Ik ben al geregeld op dit forum terecht gekomen bij een zoektocht naar materiaal. Meerbepaald een zaagtafel en schaaf/vandiktebank. In juni eindigt mijn opleiding meubelmaker en zal ik op mezelf aangewezen zijn voor materiaal terwijl ik nu nog gebruik kan maken van het materiaal in de lessen (gigantische zaagtafel, gietijzeren schaafbank, gietijzeren vandiktebank, ...).

Ik lees hier dus veel over merken die blijkbaar nogal gemakkelijk te verkrijgen zijn in Nederland maar in België (westen van het land) vind ik enkel de modale doe-het-zelf-winkels met de standaard Bosch PTS10t. Ik wil echter met wat kwalitatiever materiaal aan de slag en weet echt niet waar kijken. De enige winkel met deftig materiaal is voorlopig http://www.capellemanmachines.be/ maar ik hoop toch op wat meer vergelijkingsmateriaal.

Kan er iemand me verderhelpen?

Groeten,
Thomas
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Welkom Thomas, als je in West-Vlaanderen zoekt, het merk Robland komt uit Brugge, dus als je eens naar hun site surft vindt je vast en zeker een verdeler in de buurt. En dan heb je nog Deta machines in Roeselare. Verder is de website van hierboven vermelde ook een aanrader (van heel klein naar heel groot)

grts, vincent
 

Hofa

Nieuw lid
4 mrt 2016
6
0
Dag Pel,

Corrigeren mag zeker! Al heb ik je zin weleen aantal keer moeten lezen om die volledig te begrijpen :)
ik bedoel inderdaad gereedschap, in vlaanderen gaan we al rap werkmateriaal gaan verkorten naar materiaal als verwijzing naar gereedschap. Naar hout en platen verwijzen we dan weer gewoon met 'hout en platen'.

Toch hardstikke bedankt voor de link (zo zeggen jullie dat toch hè)! Het is al wat verder van huis maar voor zo'n machines mag dat geen verschil maken. Ik begin daar alvast eens te vergelijken.

Eventueel verdere tips zijn altijd welkom!

mvg,
Thomas
 

Hofa

Nieuw lid
4 mrt 2016
6
0
Waw Vincent,

Dankjewel, daarmee ben ik enkele uren zoet :) In Heule heb je dan weer Vens&Thiers maar dat is meer voor industriële machines.

mvg,
Thomas
 
P

Pel

Guest
Ja Thomas, ik zal maar niet zeggen wat in mijn dialect (Limburg) allemaal verkeert gezegd wordt, en anders bedoeld.

Groet Pel.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Vraag het ook eens aan je leraren, die zullen elk jaar wel dit soort vragen krijgen.

En kijk ook eens of er op de machines, in de opleiding, stickers kleven van de leveranciers.

De merken noteren en googelen helpt ook wel eens. Die merken hebben mogelijk ook kleinere machines.

groeten,
ornament
 

Hofa

Nieuw lid
4 mrt 2016
6
0
Robland en Deta gaan dan weer wat te ver boven mijn budget. Goedkoopste schaaf/vandiktebank bij Deta is al 3500 euro, dat krijg ik bij mijn vrouw niet verkocht ��. Ze hebben wel een mooie tweedehandsafdeling.
Merlier slijperij is bijna op fietsafstand dus daar ga ik al zeker eens langs. Felder/Hammer ziet er ook veelbelovend uit. Eventueel overweeg ik toch nog een combiné.
In de les staan zeker al wat Robland machines maar de rest zal ik ook eens bekijken.

<offtopic>
Het is een verademing om zoveel goede tips en duidelijke antwoorden te krijgen. Ik heb wat problemen met een buur i.v.m. isolatie van een wachtmuur en ik ben al wekenlang overal aan het langsgaan om informatie te krijgen maar al die officiele instanties kicken er precies op om zo onduidelijk mogelijk te blijven: verzekeraars, immokantoren, stadhuismedewerkers, notarissen, bankiers... Om ziek van te worden. Bedankt dus!
</offtopic>
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
@Rudy. Ts schrijft Robland etc gaan boven budget en u komt met linken van machines boven budget.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Als Robland boven budget is, dan is Felder/Hammer dat ook.

JET en Scheppach zijn dan merken om naar te kijken, die vallen wat gunstiger in het budget. Holzmann kan ook nog.
 

Hofa

Nieuw lid
4 mrt 2016
6
0
Nog maar net de prijzen van Hammer kunnen bekijken en die zijn inderdaad te duur.
Bij Merlier Slijperij zoals iemand reeds voorstelde vind ik wel JET en Holzmann. Voor Scheppach moet ik dan weer naar Boom (http://www.cop-tools.be/)
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
U heeft dus nog een dag om naar Batibouw te gaan. Wie weet wat u daar tegenkomt.


hmm dat was iets te snel. Ik zie helemaal geen gereedschap mensen op die beurs.
 
Laatst bewerkt:

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
ja als je toch naar boom gaat kan je misschien gelijk ook even door naar Tendotools in Emblem, weet niet of dat is wat je zoekt natuurlijk. Ik weet natuurlijk ook niet waar je precies woont maar als je van ver uit West Vlaanderen naar Emblem moet rijden kan je ook overwegen om tweedehands machines op marktplaats op te zoeken maar dan kom je wel vrijwel zeker in nederland uit.

Vergeet trouwens bijna Vynckier:

http://www.vynckier.nl/ die zit in Moeskroen
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Hoi hoi, welke regio West Vlaanderen precies. Brugge heb je leza: festool, robland en Dewalt.
Lerou ijzerwaren heeft Makita staan en dan heb je nog santens-dont die heel wat merken heeft.

Stuur me anders bericht wat en welk merk je precies zoekt kan altijd eens kijken aangezien ik op 5min van elk van deze winkels woon
 

Hofa

Nieuw lid
4 mrt 2016
6
0
Hoi hoi, welke regio West Vlaanderen precies. Brugge heb je leza: festool, robland en Dewalt.
Lerou ijzerwaren heeft Makita staan en dan heb je nog santens-dont die heel wat merken heeft.

Stuur me anders bericht wat en welk merk je precies zoekt kan altijd eens kijken aangezien ik op 5min van elk van deze winkels woon

Bedankt voor het aanbod maar ik weet nog niet echt wat ik wil (welk merk en welk budget precies). Het aanbod van winkels is veel groter dan ik gedacht had en met die informatie kan ik zelf al heel wat opzoekwerk verrichten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.