Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Stanley 4 SW nieuw type te koop

71vVDQLk5IL__SX466_.jpg

Beste forummers,

Ik heb een zoetschaaf van Stanley die in de verkoop mag. Het is een schaaf uit de nieuwe serie SW schaven die onlangs door Stanley is uitgebracht. Degelijke schaaf, is maar enkele keren gebruikt en verkeert dus haast in nieuwstaat.

Reden van verkoop: ik heb alleen maar gewone Stanley Baileys in huis en ik kan niet wennen aan de "Norris Style Adjuster". Gevolg is dat ik hem eigenlijk nooit gebruik en dat is zonde. Bovendien heb ik mijn schavenquotum bereikt (aldus mijn vrouw) en wil ik in de toekomst een nieuwe aankoop kunnen verantwoorden

Vraagprijs: 75,- euro
    Laatst gewijzigd door Woruta; 04-03-16 om 12:59. Reden: vraagprijs toegevoegd

Schavenqoutum? Heeft jouw vrouw dan ook een schoenenqoutum Woruta???? Een vrouw heeft nooit genoeg schoenen (volgens mijn vrouw dan toch) en dus een man nooit genoeg gereedschap!!
    Home is where your workshop is....

Mijn vrouw heeft gelukkig geen schoenentik
    Ik daarentegen.... wél een schaventik..

edit: binnenkort wil ik nog graag wat corpusklemmen aanschaffen en nog wat andere zaken die al een tijdlang op mijn verlanglijstje staan en dan helpt het als ik ook wat zaken verkoop
    Laatst gewijzigd door Woruta; 04-03-16 om 12:43.

Member
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woruta Bekijk Berichten
    Mijn vrouw heeft gelukkig geen schoenentik
    Ik daarentegen.... wél een schaventik..

edit: binnenkort wil ik nog graag wat corpusklemmen aanschaffen en nog wat andere zaken die al een tijdlang op mijn verlanglijstje staan en dan helpt het als ik ook wat zaken verkoop
    Gelijk heb je.
    Bij ons noemen ze dat, de kerk in het midden houden.
    Groet
    Zzoemie.

Volgende week zet ik hem op Marktplaats.nl
    Geen forummers die interesse hebben? Prijs is netjes volgens mij, maar bespreekbaar.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Inderdaad heel correcte prijs voor zo'n degelijke schaaf. Hoe schaaft deze in vergelijking met de oude Baileys?

Prima, legt duidelijk meer gewicht in de schaal. Verstelbare mondopening is een fijne optie.
    Ik geef de voorkeur aan mijn Baileys, maar dat komt vooral omdat ik daar aan gewend ben. Dus de lateraalafstelling van deze nieuwe SW vind ik persoonlijk minder fijn, maar zijn ook mensen die er bij zweren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Bedankt voor de info. Voorkeur heeft inderdaad ook met gewoonte te maken. Jammer dat ik niet wat dichter woon, want ik zou hem graag eens uittesten.

Forum Rechten