Even een lans breken voor Timmerman Koos!

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Beste medeforummers,

Zoals meer leden van het forum kijk ik regelmatig filmpjes op YouTube.
Maar vier kanalen springen er echt uit: Steve Ramsey, Matthias Wandal, Frank Howard en Timmerman Koos.
De eerste twee kunnen zich aardig redden met hun filmpjes, en Frank Howard doet het volgens mij ook niet slecht. Dat is toch wel de kracht van een groot taalgebied.

Timmerman Koos doet het op z'n Nederlands, en daar trekt hij minder abonnees mee dan de Amerikaanse kanalen.

Vandaag heeft hij het volgende filmpje er op gezet:
Het doet me denken aan de oproep van Baas Jaap, of we wat vaker op de reclame banners willen drukken.

In de USA is er een website waarmee het makkelijker is voor artiesten en kunstenaars om donateurs te vinden. https://www.patreon.com/
Is er zoiets niet in Nederland mogelijk?
De laatste jaren heb ik allerlei abonnementen van papieren tijdschriften de deur uit gedaan, want daar heb ik geen tijd of interesse meer in. Maar ik zou best een paar euro kunnen missen voor een goed forum of een leuk YouTube kanaal. Die hebben deze papieren dinosaurussen vervangen.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Ik vind timmerman Koos het nog best leuk doen in z'n filmpjes. Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat het inhoudelijk niet altijd even interessant is. Bijvoorbeeld de vergelijking met een oude en nieuwe Stanley schaaf; dit wordt eigenlijk alleen esthetisch gedaan, hij had beter een stukje kunnen gaan schaven:p
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Mee eens, Lars. Ik kijk soms naar Koos en heb wel plezier in de manier waarop hij zich presenteert. Soms is het leerzaam, soms niet. In ieder geval kijk je gezellig bij hem naar binnen in zijn werkplaats en Koos doet zijn best om iets met ons te delen wat misschien nuttig zou kunnen zijn. Wat ik erg in de man waardeer is dat hij beschaafd spreekt; ik hoor hem bewust grof taalgebruik vermijden.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik kijk ook af ten toe, in het begin heb ik erg veel van hem opgestoken. Nu zijn de filmpjes wat minder interessant voor mij, toch weer een kleine donatie gedaan voor de moeite die hij erin steekt. Er gaat natuurlijk flink wat tijd zitten in het maken en editten van al die video's.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.