Houten knikkermuziekmachine

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Holy shit, dit vind ik een van de meest cratieve muziekinstrumenten die ik ooit heb gezien.
Het is een one man band.
Als hij genoeg views en likes heeft dan kan ie ook een concert tour erachteraan doen of tv optredens boeken denk ik.
Wat een creatieve geest.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
had ik ook reeds op FB zien passeren. echt impressionant dit ding.

Ik vraag mij soms echt af waar sommige mensen het idee halen en dan ook nog eens de uitwerking
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Ja wimmel, had ik gedaan hoor :). Ziet er - net als het resultaat - meer dan goed gemaakt uit. Gelikt, mooi. Misschien mis ik de echt gedreven amateur.

mvg
klaas0639

wilde net gaan vertellen over hoe fraai en indrukwekkend dit alles toch is en lees dan jullie, terechte, kritische noot. Want inderdaad wel erg 'af' allemaal
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Nou moe, het is ook niet gauw goed!
Die man bouwt een gigantische machine, gebruikt tandwielen getekend met de tandwielenberekingssoftware van Mattias Wandel, puzzelt zich een ongeluk totdat hij een mechanisme heeft dat elke keer precies 1 kogel doorlaat, en niet soms twee en soms nul, weet een timingmechanisme uit te dokteren zodat hij het valmoment van de kogels per 'kogelsluis' kan aanpassen, vogelt een programmeer methode uit met technisch Lego op de 'programmeerwielen, maakt verschillende drumeffecten met contactmicrofoontjes en rijst voor de snaredrum, en nu wordt de neus opgehaald omdat het 'te' perfect zou zijn.

Sinds wanneer mag een 'amateur' geen perfect resultaat nastreven?
 
Laatst bewerkt:

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
https://www.youtube.com/watch?v=NQ0nj6wrjyA

met als onderschrift:

Please share and Enjoy!

(Update: After sending out that megatrailer our leap-day release date is suddenly less certain. So if not today(29) we will be trying again tomorrow. Hopefully we´ve now learned to not cry wolf like that again. To be positive you could argue that it makes sense that the release itself also goes in the same trial, error and failure - vein as the whole buildingprocess has done. So, in that sense, the symmetry is intact.

Best! / M)

Video Premiere February 29:th 2016

So after 14 months of building, the Marble Machine is finished.
A special day for us.

Swedish Filmmaker Hannes Knutsson from Lefvande Bilder has filmed and edited the music video that will Premiere Monday, February 29:th. Hannes has gone down as deep with the Machine as i have and i cannot enough express my gratitude over not only the results but also for all the fantastic days we spent together in a windowless industry building in Gothenburg finishing this. The building of the machine went on so long and was so difficult that i was very close of giving up but having Hannes onboard made me forget about the giving up option. Check out Hannes Super Mario Beads stop motion animations on his youtubechannel:
https://www.youtube.com/watch?v=pXnd4...

Another friend who has been deeply involved during the 14 month build is Marcus Dimbodius who can be seen in the video helping us putting up the paper wall. Me and Marcus share studio and i filled the whole place with sawdust during a whole year. Marcus came up with crucial design suggestions and it is thanks to him that the cymbal is built into the box and that we dont have to ever see that cymbal solution that you can see in the video again. He is also responsible for the fact that the marbles run on a conveyer belt which add greatly to the visual output of the Machine. Thank you! Marcus Dimbodius is an amazing artist and filmmaker from Gothenburg, check out his music:
https://www.youtube.com/user/dimbodius

and his films:
https://www.youtube.com/channel/UCzC0...

All the best! / Martin
www.wintergatan.net
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Perfect? Af? De voorstelling eindigt met 100 knikkers op de vloer. Niet alleen slordig, maar op één of andere manier zeker levensgevaarlijk te noemen :) Gelukkig hebben we geen 14 maanden extra moeten wachten om die exuberantie weg te werken. Ik vroeg me wel af hoe hij de metalofoon kon opnemen zonder het geraas en getik van duizend knikkers.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Tjemig, wat kunnen sommigen zeiken.

Over die knikkers op de vloer worden door hem zelf zo links en rechts nog wat (grappige) opmerkingen op gemaakt. Weet niet precies meer waar, ergens op een website.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.