eiken commode

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
opverzoek van mijn broer heb ik een commode gemaakt voor zijn toekomstige kleine
alles is van eiken behalve de frontjes dat is van maple die vloer delen had ik nog liggen het eiken is overigens van oude eiken tafelbladen die mijn schoonpa verzameld opzijn werk bij de gemeente

Attached files
 

MRTN

Nieuw lid
2 sep 2010
21
0
Ziet er prachtig uit. Er zal wel heel veel werk in gezeten hebben.

1 kleine opmerking echter, was het niet handiger om er een opstaande rand om te maken zodat de kleine er niet af kan rollen? Het zal namelijk niet de 1e keer zijn dat dit gebeurt...
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
ik vind het meubel prachtig. alleen wordt ik altijd een beetje droevig als ik verf op hardhout zie. maar ik kan begrijpen dat dit nu eenmaal de opdracht was.

vraagje: hoe heb je die bossing in de voorkant van de poten gekregen?
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
402
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
prachtig gemaakt.
en vooral ook de afwerking zeg. Het zit strak in de lak. Gespoten??? of toch gewoon met een roller...en ook de laden zitten er zeer mooi in..

Overigens dat de baby eraf valt zal echt wel meevallen hoor. Zo beweeglijk zijn ze eerst niet. En als ze dat wel zijn, dan zijn ze inmiddels zo groot dat een opstaand randje van 5 cm geen soulaas biedt...De commode die ik destijds gemaakt heb (van mdf) heeft ook geen randeje en het gaat al jaren goed ;)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey mannen
de bossing op de poten was simpel eerst heb ik een paar dunnen latjes in mijn vandikte bankje
een schuine kan geschaaft met een malletje en toen met de hand aan de kopse kantjes daarna een mooi rechthoekig vak uit de poot gefrees even vierkant gemaakt met een beitel en toen de latjes er in gelijmt geeft gelijk een mooie afwerking toen de commode timmer klaar was heeft mijn vrouw hem strak in de lak gezet met een kwast ik had alleen een probleem met de lade geleiders van toolstation de dempers werkten niet dus weer terug gestuurd nu maar hopen dat ik ze er weer op kan zetten voor dat mijn schoon zus bevalt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.