Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

droogtijd primer op waterbasis

Paar dagen geleden toffe plinten gemaakt van MDF voor de kamer van mijn dochter
    ze moesten zwart worden, dus zwarte primer gehaald en zwarte verf, beide op waterbasis

op het blik staat, na 1 uur stofdroog na 5 a 6 uur overschilderbaar (bij 20 graden)
    Hier in huis is het 21 graden, dus dat zit wel goed MAAR ik wil de plinten (nu 2 lagen primer) tussenschuren maar ze voelen toch nog een beetje plakkerig aan, nog niet lekker droog

ik dacht dat die 5 a 6 uur gelijk was aan droog en schuurbaar, maar blijkbaar dus niet

Kan iemand mij vertellen hoe lang de droogtijd is voor dat dit volledig/goed is gedroogd is en ik wel kan schuren ?
    Met een hamer past alles...

primer op waterbasis en MDf gaat niet altijd goed: heeft met de inhoudsstoffen van mdf te maken.
    zwarte grondverf is bovendien overgepigmenteerd dus die droogt altijd langzamer dan witte.
    gewoon een tijdje laten rusten. als het zo blijft dan grondverf zoveel mogelijk erafschuren en opnieuw gronden met grondverf op alkydbasis.

Ik heb bewust waterbasis genomen, vrouwlief kan niet zo goed tegen verfluchtjes, voorheen gebruikte ik het niet, het leek me een goede gelegenheid het eens te proberen :-)
    ik wacht nog wel af
    Met een hamer past alles...

Hallo Toxiq, ivm de aangegeven droogtijden kan ik u meedelen dat ge deze met een korreltje zout (zeg maar hele zak) moet nemen, ik heb vernis aangekocht van Mathys Fassithane, niet goedkoop maar wel bijzonder goed resultaat. Doch de droogtijden die aangegeven zijn is een ramp ! Op de pot staat stofdroog na 3 uur en overschilderbaar na 6 uur. Niets van dus, stofdroog is hij pas na 10 uur en uitgehard na +/- 24 uur om een tweede laag te kunnen plaatsen. Hetgeen ik toch wel jammer vind daar ik deze vernis gekocht had om enkele lagen binnen één dag te kunnen zetten. Helaas is dit dus niet mogelijk. Gr Stefke

Forum Rechten