Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: scheppach hm1

scheppach hm1

hoi
    Ik heb een scheppach hm1
    de aandrijfrollen zijn kapot, nu had ik gedacht om ze zelf op te knappen.
    weten jullie een adres voor los rubber of losse rubberen hoezen,want complete nieuwe rollen van scheppach zijn best prijzig.
    Ook zijn mijn beitels zeer slecht en niet meer te slijpen.
    Nu heb ik wel eens ergens gehoord dat je ook oude beitels van gewone gebruikte houtbewerkingsmachnes kunt gebruiken.klopt dat?
    En zoja weten jullie daar wellicht ook een adres voor?
    Dit is de eerste keer dat ik op een forum kom, dus mocht ik iets fout doen dan hoor ik dat graag. groetjes
    cor

Re: scheppach hm1

Hallo Cor,

je kunt inderdaad oude messen gebruiken van industrie vlakbanken.
    Die messen zijn vaak afgekeurd voor die machines maar passen uitstekend op de Scheppach.

Echter moet ik je erwij bij zeggen dat de prijzen voor vlakbank messen nog wel mee valt (HSS).
    De aandrukrollen zijn ook prijzig op marktplaats even zoeken op Scheppach dan kom je wel iemand tegen die ze aanbied echter heb ik er geen ervaring mee en koop liever alles orgineel Scheppach.

Succes.

Mvg. Jesse

Forum Rechten