Lange massieve tafel + boomschijf salontafel

Stego

Nieuw lid
26 dec 2015
1
0
Allen,

Sinds een paar weken volg ik jullie projecten hier op het forum. Voor in de woonkamer zijn we nu op zoek naar een lange massieve houten tafel (340 cm x 110 cm) en drie boomschijfsalontafeltjes (diameter +- 40 cm, liefst een speciale vorm, niet perfect rond). Het onderstel voor de tafels wil ik zelf maken uit metaal.

Voor het tafelblad heb ik jullie advies nodig:

* Is het voor een leek realiseerbaar om een massief tafelblad zelf te maken van planken ? (bv 15 cm breed en 3,8 cm hoog)
* Zoja, welk hout kan ik hiervoor het best gebruiken ( reeds droog & recht) ?
* Zoniet, hebben jullie goede adressen waar ze betaalbare & mooie tafelbladen verkopen ? Ik zie prijzen online variëren vanaf 500 tot 2500 euro ...

Hebben jullie ook goede adressen voor boomstamschijven ?

Alvast bedankt!

Mvg,
Stego
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Je hebt natuurlijk leken en leken. Als je kennis van hout of houtbewerking nul is, wordt het lastig. Als je de moeite neemt om je hier in te lezen, wellicht een boek over houtbewerking leent en aan je vader (of moeder) nog wat tips kan vragen, worden de kansen veel groter natuurlijk.

Elke houtsoort bestaat in droog en recht. Als je ons vraagt welke hout soort je moet hebben, maakt het uiterlijk en/of de prijs dan helemaal niets uit?
De maat planken die je noemt lijkt wel wat op steigerhout.

Ook 'betaalbaar' is natuurlijk een rekbaar begrip.

Er is heel veel keuze, maar een tafelblad waarvoor je en niets hoeft te kiezen of niets hoeft uit te zoeken en goedkoop is wordt lastig.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Koop gewoon een stamdeel cq boomplaat cq boomplank cq schaaldeel uit een stuk( 340 x 110 cm) en koop een onderstel op marktplaats ben je zo klaar en
dan hoef je ook niet in de weer met losse planken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.