Buurtproject Bomen naar picknickbank

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Als je aan burgerparticipatie (onze willem zijn idee) doet ontkom je niet aan subsidies aanvragen. In de loop van de jaren al aardig wat formulier werk ingevuld. niet allen voor mijn straat maar ook andere projecten. En als de stad, de resultaten ziet, vraagt men zich wel eens af kunnen wij dat niet ook doen. Dus komen er vragen en uiteindelijk op de achtergrond draai je mee in heel wat projecten. En dan is het mooi te zien wat er allemaal aan leuke dingen gebeuren. Lange inleiding....... maar als ik voor mijn buurtkinderen nog wat kan speelwerktuigen kan regelen is het mooi. In overleg met de ambtenaren waren er gegalvaniseerde doeltjes beschikbaar. Maar gatver wat zijn die dingen lelijk om te zien. Rotten niet maar nee dank je die mogen jullie houden. Dus een tegen voorstel gedaan voor een uitvoering met robinia hout.

Voorstel werd na wat overleg redelijk snel goedgekeurd. En als speel aangelegenheid mochten we hout in kopen en zelf allemaal maken en plaatsen.

20211220_160620.jpg

Uiteindelijk wordt je dan ook wel eens gebeld aan het eind van het jaar en gevraagd of je nog een project hebt door de subsidie verleners. Door tijd en andere bezigheden sla je wel eens af. Maar af en toe pak je er nog wel eentje mee. Buurvrouw wilde wel de aanvraag doen want je mag maar zoveel project per jaar indienen bij deze subsidie pot. En ik zat dit jaar al een mijn max.
Samen met de buren eens goed nagedacht waar er voor de jeugd behoefte voor was. En de doelgroep is wel om voor de jeugd van tien tot twaalf iets uitdagends te vinden.

20220407_132041.jpg

Het werd uiteindelijk een wiebelbalk. Officieel heet het een evenwichtsbalk met veren. Het blijkt wel een hele uitdaging te zijn. Je ziet ze afgelopen tijd bezig om te vinden wat je er mee kan. Maar de reacties van de kids zijn positief.

20220510_122652.jpg

En aangezien buurvrouw Maaike de boel geregeld heeft knallen we dat er natuurlijk even in. Ze vond het nog leuk ook. Gemeente grond dus dit moet een officieel gekeurd toestel zijn. Over die frustratie hebben we het al eerder hier gehad en ik kan mij er nu redelijk overheen zetten als vind ik het nog steeds zonde als ik de rekening zie.

20220203_154136.jpg

En we hebben bij onze geweldige krijtboom een kleine aanvulling geregeld. Het werk nog niet helemaal naar mijn zin maar daar gaan we aan werken met de kids. Net als veel projecten stukje opvoeding hoe je hier mee omgaat.


20220525_151241.jpg

Zaai strook van de buurvrouw is inmiddels prachtig en word netjes bijgehouden.

20220525_151457.jpg

Deze week de tweede strook ingezaaid met wild bloemtjes en een gieter kado gedaaan met het vriendelijke verzoek water te geven in deze droogte.
Derde perceel is op dit moment in overleg over. Men ziet hoe mooier het kan zijn en wil het dan ook. Kleine stukjes grond waar anders niks mee gebeurt. Dus de vlek breidt zich langzaam uit.

20220521_160212.jpg

Na kabouter Gerrit was ik heel duidelijk niet meer kabouters. Tot men een zak vol kwam brengen. Gelukkig hebben we die inmidels doorgesluisd met een boodschap naar een creatieve buurvrouw. Samen hebben we er een plan voor bedacht.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.