Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2009

Festool afkortaanslag ka ug R gezocht

Omdat ik mijn werkhokje net anders heb ingericht, naarstig op zoek naar een afkortaanslag voor de Kapexzaag van Festool, en wel die voor aan de rechterkant van de machine. Wie o wie heeft er (heel toevallig) een liggen? Nieuw kopen kan altijd. Als ruilmiddel keiharde euro's, of de aanslag voor aan de linkerkant. Die heb ik nu namelijk over....

Ben benieuwd!

Groeten,

Glen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    En wat vraag je voor die linker?
    La Passione Passa dal Cuore

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Voordat je 'm verkoopt, kan je de aanslag niet omwisselen door de elementen los te halen en aan de andere kant van de aanslag weer te bevestigen? Ik kon dat namelijk met het andere type aanslag eenvoudig doen.

(Da's deze:

afkort aanslag.jpg)

Toevoeging: Ik heb de uitslagfoto even bekeken en volgens mij moet het met de ka ug aanslag ook lukken. Alleen het Festool logo zit dan aan de "verkeerde" kant.
    Laatst gewijzigd door Klaas; 29-02-16 om 20:28.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2009
    @Gobert: Voorlopig een rechter...
    @Klaas: Helaas, deels kan het wel maar de meetlat op de aanslag telt dan af, gezien vanaf de zaag. Maar wel een creatieve oplossing!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glen Bekijk Berichten
    @Gobert: Voorlopig een rechter...
    @Klaas: Helaas, deels kan het wel maar de meetlat op de aanslag telt dan af, gezien vanaf de zaag. Maar wel een creatieve oplossing!
    De vraag is, hoe erg is dat en hoe vaak gebruik je de meetlat aan de rechterkant van de zaag? Wanneer je linkshandig bent wellicht, maar zelf meet ik altijd vanaf links, rechts is mijn afvalkant. En deze oplossing scheelt je sowieso het gedoe van de verkoop en aankoop, wellicht scheelt het ook nog geld omdat je geen verlies maakt op de verkoop en niet teveel betaald voor de nieuwe.

Mocht de meetlat alsnog een issue zijn, deze is ook los als onderdeel te bestellen, bijvoorbeeld hier, nummertjes 18 en 24 van de lijst. Dan heb je ze voor iets meer dan 30 euro thuis.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Klaas, gouden tip!! Boel omgezet in 10 min en voor 20 euro nieuwe meetlatjes besteld bij de bekende gereedschapsjuwelier hier in Arnhem. Hartelijk dank dus! Van een linkspoot inderdaad...
    Jammer voor Gobert, niks meer te koop helaas!

Groet,

Glen

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Ik vind het helemaal geen goede oplossing. Integendeel, ik vind hem slecht

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Graag gedaag Glen! En sorry Gobert...

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Ik zal mezelf moeten troosten.
    Wellicht een goede reden om die EHL 65 te kopen die al een tijdje op het verlanglijstje staat.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Heel plat zou je ook een Kapex hoeksteun AB-KS kunnen kopen en daar een aluminium profiel of een mitertrack op kunnen bevestigen, met een poot eronder. Dan heb je voor een fractie van de prijs van een nieuwe verbreder een eigen verbreder.

Er stond op MP trouwens nog wel een tafelverbreder zoals ik die heb, voor €200,- (Madev was het geloof ik, die 'm verkocht). Deze is het
    Laatst gewijzigd door Klaas; 03-03-16 om 12:31.

Forum Rechten