Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Post Grote ronding maken in hout

He houtbewerkers!

Ik ben net nieuw hier en heb een vraagje aan jullie!
    Vanavond moet ik 5 mallen maken met een straal van 2200mm, ik wil dit met een bovenfrees doen en dan op een bepaalde straal instellen.
    Hebben jullie tips?

Mvg, Tjalling

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum, iets meer info. indien mogelijk, wat ga je maken, waar dient het voor, welk materiaal heb je?

Groet Pel.

Ah, snelle reactie! nou ik moet een mal maken voor het metselen van een grote kwartronde muur.
    ik beschik over vele houtsoorten omdat ik bij een houthandel werk en ga het denk ik maken van watervaste multiplex

Gr. Tjalling

Dan hoeft het niet zo hyper super precies. Ik zou een decoupeerzaag gebruiken.

Nee klopt maar liefst wel een strakke ronding erin..

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Zorg dat je plaat hebt waar je op kunt uittekenen hoe de boog gemetseld wordt, dus geen gladde beton bekistingsplaat, de bogen uitzagen zoal Seek al zegt met de decoupeerzaag. Tussen de bogen opvullen met klossen, maak de bogen ter dikte van de muur, zorg dat je de boogmal kunt stutten.

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 29-02-16 om 15:26.

Ja precies, bedankt voor de info! moet wel lukken denk ik! worden wel segmenten wand de muur is lengte is 4000mm ongv.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Tjallinghoek, hier staat de hele info hoe je verschillende bogen kunt maken. http://www.metselen.net/

Groet Pel.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    1e mal tekenen met een potlood aan een touwtje, en dan met de decoupeerzaag uitzagen. Daarna de andere 4 mallen iets te ruim uitzagen en met een kopieerfreesje met toplager gelijk maken aan de 'moeder'mal.

@houtenklaas en @pel ja!! dat is een goed idee, super jongens

Gr. Tjalling

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten