Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Foto's op zijn kop

Foto's op zijn kop

Ik maak foto's met een Apple Iphone 4S. Mail ze dan naar mezelf zodat ik ze op mijn laptop kan zetten. Daarna doe ik een upload naar het forum.

Het lijkt daarna volkomen willekeurig in welke orientatie ze op het forum verschijnen. Normaal, half gedraaid, helemaal op z'n kop. En ze staan dan gewoon normaal rechtop op mijn laptop.

Ik snap het niet, gebeurd me op andere fora nooit. Wat doe ik fout?

Edit: Het gebeurt ook op Sawmillcreek! Die hebben geloof ik dezelfde forum software.
    Laatst gewijzigd door Seek; 28-02-16 om 19:47.

Dat gebeurt niet willekeurig. Het is afhankelijk hoe jij je telefoon hebt vastgehouden. Bij vertoning van de foto's / filmpjes met Apple apparatuur / software wordt dat automatisch gecorrigeerd. Bij andere programma's / apparaten niet.
    Het is eenvoudig op te lossen door de foto's binnen het fotoprogramma / afbeeldingprogramma even te bewerken (bv optimaliseren) en de wijziging dan op te slaan. Als je daarna de foto upload naar het forum gaat het goed.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook weleens vergeet....... En dan gaat het fout met alle gemartel van dien.
    Met vriendelijke groet, Ronald

Bedankt Hunto. Ik zal het eens proberen. Ik draai ze wel eens met photo viewer, maar dat helpt niet. Moet ik dus eerst een kopie opslaan.

Vertikaal genomen foto's gaan staandaard mis, dat zie je elke keer weer. Als je ze ondersteboven krijgt heb je waarschijnlijk je toestel ook helemaal omgedraaid bij het maken van die foto. Even testen en zien hoe ze wel goed op de site komen, binnen windows, met photo viewer heb ik altijd de beste resultaten om foto's in de juiste orientatie te krijgen, das wel de oude Windows Photo Viewer.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Ik open ze eigenlijk eerst in paint, gelijk weer opslaan is dan al voldoende. Het gaat erom dat de header van het bestand van een mobiel niet aangeeft wat de boven en onderkant is, althans, niet begrijpelijk voor veel webfora. Programma's als paint en photo viewer doen dat wel goed.

heb in het begin ook problemen gehad.
    ik houd mijn mobiel gewoon recht en draai hem dan 90 graden linksom..... sindsdien geen problemen meer.
    Groetjes uit Landgraaf

Die laatste is wel het makkelijkste, als ik er op tijd aan denk natuurlijk.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Misschien kan Jaap in de uploadsoftware de functie roteren toevoegen?

Als de foto verkeerd wordt geplaatst, kun je deze op je pc via weergave gewoon 90gr draaien en daarna weer terugdraaien.
    Hij komt dan wel recht te staan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Als de foto verkeerd wordt geplaatst, kun je deze op je pc via weergave gewoon 90gr draaien en daarna weer terugdraaien.
    Hij komt dan wel recht te staan.
    Dat heb ik gisteren geprobeert, maar hij bleef op z'n kop staan.
    Steeds uit het topic gewist, maar de foto blijft wel in je fotoalbum staan.
    Het is net alsof de software de foto herkent en de nieuwe upload niet binnenhaald maar denkt: he, die hebben we al dus die hoeft niet meer up te loaden.
    Maar ik kan die foto niet uit mijn album wissen.
    Groeten, Raymond

Forum Rechten